Nu är det ganska precis 20 minuter kvar till julafton.

Det ni alla barn och så jag förstås nu har vi en hel dag av spänning framför oss. En nagelbitare utan dess like, en dag full av förväntan.
Blir ett kort inlägg från metropolen i Ballasviken. Imorgon tycker jag att ni ska kika in på family då kan det finnas ett julkort där som bör skådas. Vi får väl se om det kommer in, har lite trassel med internet, det går så saaakta..
Idag har vi myst hela dagen, vi har passat på att åka lite pulka även om det inte finns så mycket snö. Shiva och Cleo har varit ute hela dagen och lekt, de har hittat en ny lekkamrat en Nalle eller en varg kanske..
Igår kväll när jag var ute med hundarna hörde jag bakom mig..
Tripp trapp tripp
jag vände mig om såg ingenting
Tripp trapp igen
Den här gången när jag vände mig om såg jag en stor varg!
Stor och ståtlig stod han vänd mot mig. Förnuftet säger givetvis att det är en hund men jag ser ingen svans och i mörkret är det svårt att urskilja en jämthundskorsning och en varg som dessutom morrade på mig.
Jag stod en lång stund och lyssnade på mina hjärtslag och stirrade på vargen.
Tillslut beslöt jag mig för att offra Cleo som pant.. Jo jag vet att jag är grym men vad skulle du göra?
Slutkontentan var att det var ingen varg det var en jättesnäll hanhund som heter Nalle.


God fortsättning från lilla mig och stora familjen.
Hoppas verkligen att ni får en lika god jul som jag har.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0