Ännu en dag har gått förbi..

När skall det sluta regna? Jag blir så trött och seg när det är sånt här väder. Idag har vi städat och tvättat. Inte för att det syns nu, med två blöta skogsmullar och en kille som gillar smörgåsrån..
Idag har min mamma äntligen fått sin anpassade bil. Hon har dragit en ragg med Joakim och Mayny som är små änglar som alltid ställer upp.  Tror att det behövs en hel del träning innan hon törs köra bilen ensammen. 
Ikväll fick vi besök av mamma, Mayny och Joakim. Alla som kommer är så duktiga med att inte hälsa på hundarna, förutom mamma, hon kan inte riktigt hålla sig ifrån att hälsa på dem. När de kom in höll jag på trilla av pinnen. William stod i dörröppningen till sovrummet i gåstolen,  jag satt på huk brevid honom och Cleo var i sovrummet. När hon skulle ut och hälsa på besökarna hoppar hon över lilleman och mig. Tur att hon är smidig för det var inte ens nära lilleman.  Phuuu!
Det var så kul att träffa Joakim, det är flera år sedan sist.
Imorgon ska lilla familjen på släktträff i lill-njallejaur. Det blir trevligt men tycker lite synd om lilleman. Han kommer att få spendera största tiden av dagen i vagnen. Vi ska vara utomhus och vädret ser inte så där lysande ut. Dessutom är det så mycket mygg där. Någon kort stund kan han få vara uppe men inte så länge då äter de honom levande och de får de inte, han är min!! Du får honom inte!!
Nu är det bäst att jag tar mig i kragen och packar färdigt för morgondagens utflykt...
Shiva har föresten förtjänat en guldstjärna idag. Vi var ute när det kom en hund gående med sin matte på stigen alldeles brevid oss, Cleo var som tur var inne.  Jag hann tänka att nu blir det pinsamt nu kommer jag inte att få fast min hund.. men icke.. jag lockar på henne, då kommer hon snällt och sätter sig vid min sida, vad vill du matte?
Då blir man ju så glad.
Detta var tisdagens inlägg, hade vissa problem med datorn tisdagkväll.

Onsdag
Släktträff hela dagen, tyvärr hittar jag ej laddaren till digitalkameran så det blev inga bilder.
Det var jättetrevligt att träffa alla på en och samma gång, det är ju inte så ofta.
Shiva och Cleo hade jättekul de med. Markus har en jämthundsvalp som är samma ålder som Shiva, tror ni att de busade något.. De sprang runt sin yra höns hela dagen. Cleo var däremot billig där ett tag. Hon satt med mig på altanen och skulle stanna där. Då får hon syn på en annan hund och drar iväg, jag hann greppa nackskinnet och åkte ner från altan, ner i gruset, vadå pinsamt. Hej, jag har bra pli på min hund, nej hon var tillsalu för nollkronor igår.
Lilleman var en liten stjärna som var glad och snäll hela dagen trots att han inte sov mycket. Han lyssnade på dragspel och hundskall och surr och bara log.
Men sova det hade han inte tid med.
Klockan blev sen innan han kom i säng tror att klockan var kring 22:30. Klockan 08:00 vaknade han och hade sovit hela natten utan att vakna.
Shiva väckte dock matte klockan 07:00 med lös mage, vem vet vad hon hann stoppa i sig igår. Det gick över som tur var.
Idag har vi varit på mammaträff i Orrkammen, vi var bara fyra tappra själar men det var trevligt ändå.
Nu har ju min älskade bättre hälft också kommit hem.
Nu ska jag gå ut med vovvarna medans lilleman sussar.
God afton!
257322-87
Mitt älskade busfrö!!
Jo förresten, han har hunnit med att äta ett lass blomgjord också, det var gott, knaster knaster...

Kommentarer
Postat av: Jessica

Haha, vilken komentar!
Den 4 har jag inget speciellt inbokat vad jag vet förutom att Mattias pratade om att jag skulle följa till Luleå och vara barnvakt åt Fia. Men jag tror inte det blir för jag har träffat henne så lite på sista tiden.. Hon är ju blyg för mig. TUr att Wille inte är det. Jag ställer gärna upp med min hobby om det inte blir Luleå =)

2007-07-12 @ 21:09:36
URL: http://jessica05.tjejsajten.se
Postat av: Anna

Ohh vilken ängel du är. Vi ska nämligen på bröllop och det kan ju vara lite knepigt att ta med Wille på kvällen, på dagen går det ju fint men det blir lite hög volym på kvällen.
Hoppas hoppas att du dina "tjänster" inte behövs i Luleå..

2007-07-13 @ 09:58:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0