Duktig vovve!

Idag har vi varit ute på bhk, det gick mycket bättre än tidigare. Mindre skäll och ingen rädsla.
Vi har tränat på inkallning och passivitet.
Bilderna är från ikväll. Jag lånade hem metallapporten för att börja träna med den redan nu. Trodde att det skulle bli problem. Ack så fel jag hade. Min hund är en supervovve. Den är jätteskoj. Hon har haft den med sig ut när hon kissade med. Om man släpper den kan ju någon annan ta den. Vad hon inte visste var att Cleo inte är det minsta intresserad av att bära järnskrot i munnen..
257322-84
257322-85
Den är min och du får den inte!!
I fredags var vi hos familjen Lundström- Lindqvist och åt middag. Efter middagen promenerade vi till Arvidsjaursjön med hundarna. Kaiser och Musse var de perfekta lekkompisarna. De både badar och jagar pinnar..
Cleo fick stanna hemma, tassen är inte helt läkt ännu.
William sov i vagnen i pyjamas under promenaden.
Igår var vi hos min mor hela dagen. Vi skulle ju ha loppis med alla hennes tyger hos Anna-Lisa men det var inställt pga regn. Loppisen blev istället hemma hos mamma men hon fick knappt någonting sålt. Vi får ta nya tag en annan dag. Hade tänkt lägga ett spår på kvällen men var alldeles för trött. Familjen gick en promenad istället efter K4s fina vägar. Sedan gick William och la sig och vi somnade i soffan. En helhet lördagskväll med andra ord.
Idag har vi inte gjort så mycket förutom att jag har själpt Ken att laga sjuttioelva matlådor.
Nu ska jag gå och umgås lite med min kära för nu åker han ju ifrån mig igen..
Natti natti!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Hej!
Har du några speciella planer för tisdag eller har du tid att träffa mig en stund? Kramiz

2007-07-01 @ 22:42:01
URL: http://jessica05.tjejsajten.se
Postat av: Jeanette

Hej, ja, ni har verkligen fått tag i en fin hund, bägge hundarna är jätte fina. Det är så kul med schäferhundar eftersom dom är så lätta att lära och dom tycker ju om att bli aktiverade hela tiden. Kul!
Jag har varit på Ikea och köpt en stor påse pyttipanna. Jag längtade hem till Sverige idag och mina jobbarkompisar har sagt att jag skall köra till Ikea när jag längtar till Sverige. När jag skulle betala upptäckte jag att en arbetskompis till mig jobbar i kassan på "Schwedenshop". Hon såg lika rolig ut som mig. Hon jobbar bara extra på Ikea, men det visste jag inte. Hur är det mer er då? Mår farmors prins bra? Det är min lilla solstråle. Jag tittar på korten varje dag. Här regnar det och är 22°. Bara skrutt väder. Igår var vi och tittade på folkrace. Jag är nog en ovanlig farmor som tycker om biltävlingar där dom får krocka med varandra.
Miljoner kramar fr. oss i Tyskland.

2007-07-02 @ 12:34:51
URL: http://detischroeder.spaces.live.com
Postat av: Anna till Jeanette

Hej!
Världen är allt bra liten, tänkte på din arbetskompis, vad är oddsen att du skall träffa just henne där!
Båda prinsarna mår bra här. Ken har ju tyvärr åkt igen, hoppas verkligen att han hittar ett jobb på hemmaplan snart..
Nu på morgonen har vi haft så trevligt jag och lillprinsen, vi har lekt kurragömma, jaga mamma och tittut. Han skrattar så att han kiknar när man busar med honom. Just nu kör han för fullt med gåstolen fram och tillbaka och jagar hundarna. Tur att han kan roa sig själv litegrann. Snällare barn kan man nog inte få..
Hoppas ni har det jättebra och att vädret snart blir bättre.
Många kramar, längtar tills ni kommer.
/ Anna, William och vovvarna

2007-07-02 @ 14:38:58
Postat av: Anna till Jessica

Hej hej!
Jag vet inte riktigt om vi är hemma ännu. Jag har min moster här från skåne, hon har inget körkort och eventuellt ska vi åka runt och våldgästa släktingar på tisdag eller onsdag. Jag vet inte ännu vad de har tänkt sig. Jag kan ju ringa till dig om vi är hemma.. Vi tycker det är så trevligt när du kommer och hälsar på, om vi är borta får vi väl ta det en annan dag!
Kram/ Anna och Wille

2007-07-02 @ 14:41:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0