Vi lever!

Ursäkta att vi inte hållit er ajour med vad som händer här i stugan.
Fredag var som sagt en händelserik dag för en liten Shiva. Lördag var det så dåligt väder att vi bara ville krypa under täcket och gömma oss. Vi hade tänkt åka till Piteå och kika när de körde skotrarna på vattnet men väderprognosen var för dålig och jag är gjord av socker..
Shivas tassar var något ömma så det passade ju bra att vi tog det lugnt. Vi busade hela dagen, hela familjen. Mycket tittut och leta familjemedlemmar blir det..
På kvällen bjöd vi familjen Lindqvist-Lundström på middag. Kycklinggryta och ris, eller kycklinggryta för mig. Jag lever ju efter Sten Sture Skaldemans livsfilosofi just för tillfället.
Angelica och Tomas kom förbi och vi spelade spel, måste tyvärr meddela att förlusten för tjejerna var ett faktum. Aj aj, vill ha returmatch.
Söndag åkte vi ut till klubben. Lilleman busade med pappa. Vi hann med träning med båda hundarna samt lite kaffe. Det var tämligen ensamt där ute. Endast de tappra ( Emelie och Angelica) var där men de renoverade ju stugan för fullt.  Ska se om jag kan bistå med något imorgon..
Båda hundarna gick bra. Shiva hämtade metallapporten efter lite övertalning och träapporten. Cleo gick bra trots vädret, donnan kan ju bli blöt. Varför ska man vara ute när det regnar, kan man ligga på lera eller grus... Ibland märks det verkligen att hon är en pudel.
Idag har vi varit ut på stan och fixat glasögonen, igen, förstår inte vem.. eller vilka .. det är som sabbar hela tiden...
Vi handlade bland annat en pyjamas till världens sötaste. Vi blev även larmade på väg ut från varuhuset. Det är så pinsamt fast än alla säkert förstår att jag inte har tjuvat!
Sedan gick vi en prommis efter bhk vägen. Ikväll har vi hållit oss inomhus. Regnet vräker ner.
Världens bästa har gjort en kul grej idag. Shiva har fått en leksak som är små gummigrejor med snöre i mellan. Wille höll i den när han satt i gåstolen, kan ni gissa vad som hände sen?
1. Wille råkade av misstag slå till Shiva
X. Shiva tog tag i ena änden och drog Wille.
2. Wille slog av misstag mamma på truten.

Kul var det i allafall..
Nu ska jag gå och uppsöka min goa ny renbäddade älskade säng och pussa på mitt hjärta.
Vi älskar dig Ken! Vi längtar allihopa till på torsdag när du kommer hem!
257322-108Så här ledsna blir vi när du åker!!
och så här glada när du sedan kommer hem..
257322-99
Wille hälsar pussar och kramar till pappa.
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0