Trött, tröttare,tröttast!

Det är jag ikväll.
Dagen började som vanligt klockan 04:30, efter matning en kort tupplur till 06:30, Då steg vi upp, eller vi jag och hundarna William sov fortfarande. Lite senare när jag kom in stod han i sängen och goade Cleo. Han stod även upp igår kväll när jag kom in från promenaden. Hade med mig barnvakten så jag hörde att han skrattade i den. När jag kom in var han på strålande humör stående i sängen.
Idag har bilen varit på verkstaden, vi körde dit den 07:30 och gick sedan till mamma och drack kaffe, vi var där till eftermiddagen. Sedan hann vi inte vara hemma så länge för då ringde han från verkstaden och sa att bilen var kvar, då var det bara att knata iväg till verkstaden med Wille och Shiva igen. När vi kom hem fyllde vi tanken och sedan åkte vi till Sandbacka för hundträning. Hela familjen är knäckt efter dagen. Speciellt Shiva som sett farliga hundar, för att inte tala om trä älgar de är ju jätteskumma, inte säger de något heller när man pratar med dem.
På sandbacka skällde hon i början men det gick snabbt över till nyfikenhet och bara lite rädsla. Vi gick låtsas promenader runt hundarna, tillslut var hon helt avspänd och koncentrerad på matte. Inte illa. Vi har även testat rutan, nej inte på riktigt bara lek men vi får införskaffa koner så vi kan börja med de svåra momenten nu.
Cleo kunde inte följa med och träna för hon är halt. Hittar ingenting, kanske är en sträckning.
Har också misshandlat stackars valpen idag. Innan vi skulle gå ut så måste hon vänta på tillåtelse för att gå ut genom dörren, detta brukar gå jättebra men inte denna gång. Såg inte att hon var i kläm förrän hon pep stackars bebis. Sedan lyckades jag trampa henne på svansen och nästan ramla på henne när hon låg i vägen. Man kan lugnt säga att hon haft en hård dag.
Nu ska jag gå och borsta mina gaddar och hitta sängen. Imorgon blir också en tidig morgon för vi skall besikta bilen. Vet ni vem som kommer imorgon förresten? Ni kan aldrig gissa va! Vad vi längtar efter dig Ken.

257322-77Present av Mayny257322-76
Present av Heidi, det hör fler valar till men jag hittade dem inte just för tillfället..

257322-75
Min älskade vän! Till och med nallen älskar dig.

257322-79257322-78
Nu orkar mitt lilla öra inte stå. Ska sova en stund nu. Många intryck på en stackars dag.
God natt mina vänner och alla som jag känner!

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Oj, vilken dag ni har haft, mycket stress och mycket trevliga saker också. Kul att Shiva är i en hundklubb och kul att allas våran William lärt sig att stå. Han börjar nog att gå tidigt. Tror inte du det också? Han är så himla söt.Vi har plockat svarta vinbär och röda vinbär som vi hittade av en slump. Ingen plockar dom så då gjorde vi det. Ska koka saft och gele. Svartvinbärsgele är ju så gott till stekt kött och fågel. Ja, imorgon är ni inte ensamma längre, då kommer Ken hem.
Miljoner kramar till er alla från oss. Älskar er!

2007-06-27 @ 22:20:20
URL: http://detischroeder.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0