oj oj oj då..

Vilken störtskön reklam det är!!
Idag har vi haft besök av grannen Barbro, hon kom med en stor godiskorg till Ken. Satt och surrade en stund och drack kaffe. Hon är så himla snäll!
Vi har världens bästa grannar. Tidigare i veckan har Göte hjälpt oss att hugga ner ett stort träd. Tror ni att vi fick betala honom? Det var knappt att vi fick ge honom en chokladask. Idag var han förbi och hälsade på, då berättade han att han blev påkörd igår, av en fyrhjuling när han cyklade. En till som blivit påkörd är Macke, gymnastikläraren han hade brutit benet stackaren. Eländes elände verkar det vara för tillfället, fast inte hos oss vi har gjort bort vårat.
Idag har jag, William och Shiva varit ute på promenad. Cleo fick inte följa med, hon gjorde bort sig igår. Hon är ju stendum, blir så irriterad på henne. Hela tiden går hon för långt fram när vi promenerar. Det spelar ingen roll hur jag säger åt henne om jag brukar våld eller ber snällt. Svaret blir ändå det samma:
Va! Sa du nåt eller, jag förstår inte, har jag gjort något? Stackars Shiva backar längre och längre bak när jag säger åt Cleo och det är ju inte rätt!
Idag gick vi i allafall till storica, förbi min kära mor och hem. Största delen av prommisen var hon lös. VI mötte två attackerande hundar och en normal hund. De attackerande hundarna stannade vi och kikade på tills hon var helt lugn, vi gjorde lite ligg, sitt, stå. En av vovvarna var lös på sin gård och kom ut på trottoaren när vi gick förbi. Hon gjorde inga utfall, tittade lite men gick förbi.
Vi tränade på sittande och liggande under gång tillbaka till fot på promenaden. Hon är så duktig!
Lilleman tyckte att det var en konstig promenad idag, i allafall hemvägen, han såg ju inget. Jättetrist! Sedan började hans kära mor sjunga till råga på allt, finns det inget slut på eländet..
Ikväll har han kört stenhårt race med Nelson som kom på besök. Han är ju så himla söt och busig, en riktig Emil
Nu sitter vi och kikar på Idol givetvis och nu ska vi se vem som åker ut!

Ha det gott alla kottar!
257322-181257322-177

Kommentarer
Postat av: Jessica

Wille var ju glad fast han inte såg något när han satt i vagnen =) Go´killen min!

2007-11-02 @ 23:08:27
URL: http://jessica05.tjejsajten.se
Postat av: Jeanette

Hej, ja, ni har verkligen snälla och omtänksamma grannar. Det betyder mycket. Har nu stökat undan middagen och den blev hör och häpna godkänd idag. Hade gjort en helstek av nötkött och brunsås och rödkål.
Efter jag diskat gjorde jag en äppelpaj (smulpaj av havregryn och farin). Nu ids jag inte mer för idag. Kring femtiden ska vi fara och hämta Volvon från verkstan. Det blev dyrare än väntat. De var tvugna byta vattenpumpen också. Men nu är det i alla fall i ordning. Hur har eran dag varit? Hoppas bra. Har det snöat? Såg att det skulle komma snö natten till idag i hela Norrbotten och Västerbotten. Jag vill också ha snö, mycket snö istället för dimman och regnet som vi har här. Man blir bara tung i humöret av sånt väder.
Jag längtar efter er mer och mer för varje dag, saknar er sååå. Kanske hörs vi per telefon sedan.
Miljoner kramar fr. Mamma/Svärmor/Farmor

2007-11-03 @ 14:34:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0