Vilken dag!!

257322-201
Lika snabbt som den kom var den till ända. Tekniskt sett är det inte riktigt Willes födelsedag ännu, han är nämligen född 11:49 på kvällen.
Dagen var hektisk från morgon till slut med tårtbak, tårtdekoration, städning, pyntning och grattishälsningar. Det känns vad vi har gjort idag för hela familjen. Wille somnade på fem röda och jag skulle göra det om jag la mig ner. Kens ena knä är som en fotboll, Roald har nog ont i fötterna, Frank-Ove  undrar nog vart han hamnat.
Skämt åsido har det varit en väldigt bra dag.
Lillprinsen har skrattat nästan hela dagen, tro jag det så många presenter som han har fått.
Han har fått en hel drös med kläder från Norge, mamma eller mormor har sytt kläder åt honom och han fick även pengar. Pengar kom även från hovet i Ballastviken. Han har fått en mängd leksaker, gossedjur och böcker. Han har även fått hälsningar på family.
Tusen tack för all uppvaktning på min första födelsedag!!
Har lagt ut bilder på den andra sidan, de blev tyvärr lite suddiga, linsen tycker visst inte om grädde, lite kinkig tycker jag nog.


http://www.williamlundqvist.spaces.live.com/
Om länken inte funkar scrolla ner till  inlägget små lätta moln på min himmel som är blå där finns en länk som fungerar.


Om ni vill att jag skall ta bort bilden på dig eller ditt barn säg till så ordnar jag det bums!!

Han har traditionsenligt ätit tårta utan bestick, trodde att jag skulle få ett kladdkalas men icke. Så försiktigt smaskade han på tårtan. Anna skulle försöka ta på partyhatten för att få ett fint kort. Hatten fastnade bakom örat och sprättade honom sedan på kinden. Jag har kikat på filmen för jag fattade aldrig varför han blev så ledsen. Trodde att han hade fått tårtpanik men icke. Han uppskattar helt enkelt inte min omilda behandling.
257322-200

En tråkig sak som hände vid kalasets slut var en Cleoepisod. William ramlade över henne och hon morrade och högg tydligen i luften åt honom.
Inte roligt känner mig väldigt kluven och ororlig. Jag kan inte riskera mitt barns säkerhet men jag tar inte heller bort min bäste vän utan att vara säker på att jag gör rätt. Till saken hör att Cleo gör så även mot mig  om jag lägger huvudet på hennes mage. När Petra var liten ramlade hon en gång över henne då hände samma sak men hon rörde henne aldrig. Cleo gör likadant mot hundar men jag vet aldrig av att det uppstått blodvite. Hon lufthugger men det tar aldrig. Det är dock en sak med en annan hund en helt annan femma med min son!
Vad skulle du göra?
Nog om detta jag får helt enkelt ta mig en ordentlig funderare!
Glömde ju berätta..
William går!!
Han tog sina första stapplande steg för ett tag sen men då gick han bara något steg och sedan satte han sig på stötdämparen. Ikväll gick han en längre bit flera gånger med tungan utsträckt och en hög armföring. Han är så himla go när han koncentrerar sig.
Nu skall jag gå och försöka ta en sparktur med min lilla schäfer, Cleo har rivit av en klo så hon får stanna hemma.
Natti natti och tack än en gång för all uppvaktning!
Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Godmorgon på er födelsedagsfirare! Har ni sovit gott? Hoppas det. Jättefina bilder från kalaset. Önskar jag varit där. Men idag kommer Rickard och Carro, då har jag ju någon från min familj här. Skönt, då behöver man inte känna sig som en "outstander". Man säger att ensam är stark, men det stämmer inte, i alla fall när man bor så här långt borta och ingen här begriper att man saknar sin familj. Ja,ja, men nu ska jag börja vara lite energisk innan hela förmiddagen rinner iväg.
Ha det bra och hälsa alla, Miljoner kramar och kom ihåg att jag älskar er.

2007-11-22 @ 08:44:34
URL: http://detischroeder.spaces.live.com
Postat av: Jessica

Tack för hälsningen på family! Det värmer..
Kram

2007-11-22 @ 12:19:17
URL: http://jessica05.tjejsajten.se
Postat av: Louella

Tråkigt det där med Cleo.. Själv känner jag så här, en hund måste få säga ifrån om det gör ont eller om den blir less(gudarna skall ju veta att de får stå ut med en heldel). Så länge han/hon aldrig rör barnet!! Hoppas det löser sig, fatta bara inget förhastat beslut, utan tänk efter ordentligt och gör det som du tycker känns bäst. Till syvene och sist är det ju du som bestämmer=) Tack för god tårta och ett toppenkalas// Kram Lollo

2007-11-22 @ 23:00:09
Postat av: Jeanette

Hej, nu är lillebror o Carro här. Resan hade gått bra och många lyckliga kompisar är det här. Grannarna hade skrivit en välkommen skylt och satt fast på våran dörr. Själv klev jag upp fem imorse, vi skulle börja jobba en timma tidigare idag eftersom det var gränslöst mycket att göra. Gissa om jag var trött när väckarklockan ringde, men det är bar att bita ihop och sjunga tralala. Hoppas allt är bra med er. Vi får väl telefonera. Miljoner kramar till er alla. Älskar er!

2007-11-23 @ 14:36:08
URL: http://detischroeder.spaces.live.com
Postat av: Jeanette

Hej, vill bara önska er en bra dag. Vi hörs ,älskar er.

2007-11-24 @ 11:30:00
URL: http://detischroeder.spaces.live.com
Postat av: Jessica

Det är ni också.. Jag tycker ju om er så himla mycket..

2007-11-24 @ 19:39:59
URL: http://jessica05.tjejsajten.se
Postat av: Anna

Du är ju våran kaka! Du är ju så himla snäll, hoppas att du får kul ikväll. Det gäller bara att gå ut hårt!
Hur går det förresten med skolan ego? hi hi hi

2007-11-24 @ 22:22:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0