Den bästa!!

Hunden äger jag, helt säkert!!
Inte då den som är till salu för det är hon fortfarande men kanske inte om tio minuter..
Varning för mycket hundsnack, jag är så inspirerad..
Var på långpromenad med fårrden med vovvarna tidigare idag. Ville inte promera eftersom det är Willes första feberfria dag. Vi körde i sakta mak ca 1 mil tror ni de var trötta då, svar nej! Nu då, vad ska vi göra nu matte?
Ikväll körde jag ett träningspass på gräsmattan för jag var så trött på att sitta still, får myror ända ner i tårna då. Jag är helt övertygad om att Ken tycker att det är skönt när jag aktiverar mig, jag är nog lättare att leva med då.
Körde igenom rutan med läggande, sättande och ställande. Hon gör det men har nog inte riktigt fattat ännu var den där rutan är.  Vi körde även linförighet under språng marsch. Jag tränar på traven Åsa jag lovar..
Den är ganska fin nu tror jag, det är ju lite svårt att se. Hon är följsam och uppmärksam i svängar och vändningar. I övergångarna blir hon ibland något efter, då svischar hon runt mig och kommer runt på vänster sidan igen med ett bra sättande vid sidan. Framförgåendet går si och så eller det går jättebra om rätt morot finns där framme, dvs bollen!! Hon går genom eld för den!
Vi tränade även på lite kurra gömma i skogen, hon letar matte jättefint. Vi har även gömt lite konstiga saker i skogen som hon hämtar glatt. Hon har bland annat hämtat:
En grytlapp, en bilnyckel, en vante och en kåsa.
Nu ska jag gå över till mindre hundiga samtalsämnen..
Hundsnack slut..
Wille är feberfri hör och häpna. Det gick så fort att han blev sjuk och ännu snabbare att han blev frisk. Full gas har vi haft här i huset. Han har ätit bra men har lite ont i halsen när han sväljer ännu tror jag det är ju svårt att veta..
Idag har han och Shiva lekt med en radiostyrd bil. I bilen sitter en liten gubbe, om man trycker ner den så åker bilen iväg. William har inte förstått det men det har Shiva. Hon går fram och buffar på gubben och följer med William och bilen, de är så söta!!
Idag prövade William även att ställa sig upp med hjälp av Shiva, han drog nog så hårt i pälsen. När dunderklumpen( Shiva) skulle vända sig om och se vad han gjorde råkade hon knuffa omkull honom. Långsamt åkte han i backen, tittade upp och flinade. Shiva var genast där och slickade honom i ansiktet, precis som om hon bad om ursäkt och ville se hur det gick.
Jag får skratta nästan hela dagen åt dunderklumpen och lillpalten.
257322-173
Ken har idag gått utan kryckor! Hur rädd tror ni jag var? Jag skall köpa full skyddsutrustning till honom.
Han har även varit på skoterns dag med Fjällman. Han är så himla snäll. Är och hälsar på nästan varje dag när han inte jobbar annars ringer han. Tar med honom ut på ställen som jag kanske inte ens skulle komma på.
TACK!!

Tänk att jag har fått en så underbar familj! Är så tacksam över min lilla familj och inte att förglömma hela Kens familj, ni är helt underbara. Jag är så glad att ni finns!
Ni är ett sådant stöd, ni finns ju alltid där. Kom bara ihåg att vi finns här för er med om ni behöver oss.
  TACK!
Alla vänner
TACK!

257322-169
Nu ska jag pussa på Ken och snusa på lilleman som sover sött!

Natti natti nattugglor om ni läser detta nu, uppe med tuppen om ni läser det på morgonen, eller sömntutor om ni är som mig( nja i ett tidigare liv nu tillhör jag kategori 2)
Kram kram


Kommentarer
Postat av: Ken

Du har nog missförstått när den där tuppen kliver upp älskling!
Jag skulle vilja påstå att du fortfarande tillhör kategori 3..
puss och kram älskling, jag tycker om dig ändå!!

2007-10-28 @ 02:15:09
Postat av: Jeanette

Godmorgon, barnen. Är som vanligt uppe före tuppen, kunde inte sova. Öppnade bloggen, det är som julafton för ett barn att läsa i Willes blogg. Det gör mig så lycklig. Shiva är en klok hund och kanske blir det hon som lär Wille att gå. Man vet aldrig. Kul Ken att du provat utan kryckor, men lova mig att du är försiktig.
Nu har min andra hälft klivit upp och börjat med frukosten.
Han har slutat att sova länge på helgerna.
I alla fall ska ni ha en bra söndag och så hörs vi i telefonen senare.
Sköt om er och miljoner kramar från mamma och Detlef. ÄLSKAR ER!!!

2007-10-28 @ 08:20:57
URL: http://detischroeder.spaces.live.com
Postat av: Jessica

Jag är i behov av dig Anna.. Är du redo att agera kurator? =)

2007-10-28 @ 17:15:05
URL: http://jessica05.tjejsajten.se
Postat av: jossipossi ;)

vi saknar dej på stallet anna! när kommer du tillbaka ? kram!

2007-10-29 @ 08:52:59
URL: http://barnmedskor.blogg.se
Postat av: Den stolta schäferuppfödaren ;)

Hej ni goa!
Tvivlar int en sekund på att travet ser ut som en fröjd för ögat! Kanonhund i kanonfamilj! :)
Sköt om er!
Många kramar Åsa, mamma Nikki o syrran Diva

2007-10-29 @ 21:50:10
URL: http://www.nikki.hundsida.se
Postat av: Anna

Jeanette!
Tusen tack för alla dina snälla ord, vi tycker så otroligt mycket om dig. Det är alltid så spännande att öppna bloggen och se vad du skrivit! De största kramarna vi kan uppbringa till dig mamma/farmor/ svärmor. Vi älskar dig med!!
Till den förvirrade!
Jag är alltid redo för min kuratorplikt gumman det är bara att komma hit och parkera ändan på soffan ska du få se!
Till Jossan!
Vad kul att höra av dig! Jag längtar faktiskt tillbaka om jag skall vara ärlig, men bara ibland. Jag kommer tillbaka den 1 januari.
Till Åsa!
Tusen tack för de vänliga orden, vi kämpar flitigt för att leva upp till vitsorden :)
Stor kram från oss till dig!

2007-10-30 @ 00:17:58
Postat av: Nina

Vad skönt att det går framåt för er och Ken. Shivas verkar vara en riktig pärla.

Kram Nina

2007-10-30 @ 14:58:46
URL: http://bilboozzy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0