Brrr..

Nu är hösten verkligen här!
Igår kom Emelie och Liam på besök men bjöds tyvärr inte på tårta. Bagaren hade inte fått tummen ur ännu.
Nu har bagaren dock lyckats plocka upp en tårta ur frysdisken så nu finns det tårta till den som vill!!
En himla energisk bagare det där...
257322-158
En hungrig Liam.
Hundsnack
Senare hade vi ju tävlingslydnadskurs. Innan åkte jag ut och rastade hundarna efter våran k4 väg. När jag släppt ut hundarna var det någon som sköt med en vovve i skogen brevid oss. Jag kan meddela att mina vovvar är helt obrydda. Någon skjuter på oss... okej... men var är min pinne..
Sedan på bhk tränades Läggande och ställande under gång samt inkallning. De här momenten har hon kunnat klockrent de senaste veckorna. Dagen till ära satt inte läggandet som det skulle. Vet inte om det har med löpen att göra eller om hon är less eller helt enkelt inte har befäst läggandet än. Vi får väl se. Inkallningen sitter dock, tror jag, hon har haft fina ingångar den senaste tiden. Fick lite tips av Angelica också hur jag skulle korrigera henne vid fritt följ så att placeringen blir bättre. Jag fick byta hand på godiset eller bollen, vilken skillnad det blev.
Tackar och bockar gumman!!
Jo jag glömde ju berätta. När jag rastade henne lyckades jag tappa både mina vantar och apportbocken ur fickan i skogen. Vilken tur att hon vet vad leta betyder. Hon hämtade både mina vantar och apportbocken. Vilken pärla!
Synd var de för de andra deltagarna, alla hanhundar, att Shiva är i löpen. Tur var att brorsorna inte är könsmogna än så de inte riktigt verkade fatta ännu. Stackars Sonjas vovve hade dock det värre.
Jag drömde mardrömmar i natt om att jag blev avstängd från bhk för att jag sabbade träningarna.. Så det kan bli!!
Vi hann också med att lägga ett spår, det var något mörkt när vi skulle gå det men hon markerade föremålen och plockade upp apportbocken som låg som slut.
Slut hundskriverier.
Mycket hund igen jag vet jag är hjärntvättad.
Efter hundträningen åkte vi hem till Emelie och Rune och såg en film. Lilleman sov så sött när han äntligen somnade i  deras resesäng.
Idag har vi inte hunnit med så mycket. Ken har pysslat med sin älsklingsleksak ute i regnet och jag har påtat på inne. William har roat sig med att spotta gröt på pappa och på sig själv.. Gullungen var täckt i gröt hela ansiktet och log från öra till öra. Undra bara varför pappa såg så butter ut...
Om vi har något mer att berätta skriver jag senare.
257322-153Älskade palt!
Hej hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0