Ibland blir det två gånger.

På en helg..
Jo jag var som sagt lite distraherad igår när jag skrev så jag provar nu istället.
Idag har jag äntligen fått upp mina gardiner, skäms på mig mina röda paneler hängde nämligen kvar sedan julen..
Nu är det snyggt och nytt i vardagsrummet.
Idag har varit en mysdag. Vi var vakna men hade mys hela familjen i sängen till säkert klockan 10. Sprang runt i min pyjamas nästan hela dagen. Ken skrattade åt mig och sa att jag det nu inte var någon ide att klä om.
Tvätt och städ och en himla massa bus stod på programmet.
Min syster kom förbi och drack en kaffekopp hon var ute och promenerade.
Idag blev Shiva ordentligt rastad, mellan en och två mil efter skoter i lös snö totalt efter båda svängarna. Uppmätt hastighet hemvägen låg hon på 30 km utan att tröttna. När vi kom hem var hon inte det minsta trött så vi tog en sväng till. När vi kom hem andra gången var hon betydligt lugnare i tio minuter sedan var hon som ny igen men en väldigt nöjd vovve. Anledningen till rastningen var att hon höll på att driva oss till vansinne. Sparkar ju med henne varje dag 4-5 km även igår var vi ju ute några kilometer sedan är hon ju ute lös under dagarna och kvällarna och busar men inte idag och det märktes. Ken var helt faschinerad över hennes kondition. Detta är inte möjligt det är inte av denna värld.. var en av kommentarerna.
Hon är så vacker min lilla schäferdonna! Svårt bara att hålla henne i vikt, hon blir lite tunn.


Nu till min älsklingsgosse!
image255

Wille har åkt på motorcykeln han fick av Robban i julklapp idag. Nu finns bildbevis..
 Han var väldans andaktsfull när han åkte. Försökte förgäves få honom att titta upp så jag skulle få någon bild men icke, det hade han inte tid med.
 
image254
Håll tillgodo, detta är enda bilden han tittar upp..
Sen har lilleman suttit på skotern idag och den var igång. Det gick jättebra tills vi skulle köra fram den lite så han skulle få åka då blev det otäckt. Skräckblandad förtjusning tror jag. Ken berättade om hur Robin gjorde när han var liten och det lät som att det var samma grej med våran lillkarl.
Lilleman har även hjälpt till att städa och byta gardiner idag. Han är världens bästa barn! Tror att jag kommer att älska sönder honom.
Han sa något så sött åt mig igår. Frågade honom, visst är du mammas gullunge?!
Lilleman tittar på mig och skakar på huvudet och säger näe näe näe
Då frågar jag om han är pappas gullunge, samma sak.
Han är så underbar! Jo jag är partisk men jag får vara det!
Imorgon blir det dagis och jobb igen. Det känns lite hemskt att man missar så mycket i Williams utveckling men samtidigt ser man sådana framsteg hos honom som säkert skulle ta mycket längre tid om han inte varit på dagis. Sedan märks det ju att han verkligen trivs med barnen och fröknarna. Vi träffade en av Willes fröknar på lillica för ett tag sedan. Wille blev så glad ändå tills hon skulle gå då störttjöt han. Det är ju ett bra tecken.
Nu ska jag gå och pussa lite på min sambo.
Har lagt ut bilder på den andra sidan.
http://www.williamlundqvist.spaces.live.com/
Natti natti.

JAG VET VEM UNNU ÄR NU!!!

DET ÄR SHIVA! ÖHH ÖHH ÄR ETT SAMLINGSNAMN FÖR BÅDA HUNDARNA ELLER BARA CLEO OCH SHIVA GÅR NU MER ÄVEN UNDER NAMNET UNNU.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Hej barnen, längtar mig sjuk efter er. Men jag ska i alla fall göra allt för att kunna komma till er snart. Jag har ju tre veckor semester att ta ut och det gör jag också. Inte ska jag ge min arbetsgivare dom veckorna.Idag var det snöblandat regn här, sedan sken solen och nu är det åter igen pissväder. Sven har varit här ett par timmar idag och ätit middag. Då slapp jag äta ensam idag, men för det mesta fuskar jag med maten när jag är ensam. Ha det nu så bra i helgen och hoppas att vädret tillåter er att vara ute. Jag är jätte stolt farmor som fick den äran att prata med lilleman i telefonen idag, han "pratade" ju på riktigt bra. Kul!
Puss och kram fr. mig. Älskar er!!!

2008-02-02 @ 18:56:22
URL: http://detischroeder.spaces.live.com
Postat av: Farmor

Hej, lillprinsen! Farmor längtar efter dig!!!
Hoppas du mår bra. Har du kört mer motorcykel då?
Vilken fin julklapp du fått av farbror Robert.
Hälsa mamma och pappa också.
Puss och kram fr. Farmor, jag älskar dig lilla vän!!!

2008-02-03 @ 11:42:46
URL: http://detischroeder.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0