Två dagisdagar avslutade..

Min lilla stora gosse har nu varit två hela dagar på dagis och det har gått jättebra. Den första dagen började dock lite dåligt. William var vaken tisdagnatt mellan klockan 23 och tjugo minuter över 3 för att vara exakt. Hur trött tror ni att vi var när väckaren ringde klockan 05:30?
Någon välling fick jag inte i honom, man kan inte säga att han var vaken när han kom till dagis.. Han sov 4 timmar totalt under dagen. Onsdagkväll sov han dock hela natten och mamma med. Jag somnade klockan halv tio.
Ikväll har jag kämpat framför tvn sedan jag lagt lilleman klockan sju. John blund vann tvekampen!
Jobbet har gått som smort och Anna trivs som fisken i vattnet. Igår planerade jag hela dagen och skrev en massa listor. Idag har jag ridit Nea och tömkört Sessan och longerat Mirre. Det var sååå roligt att rida!! Sessan var en buse och Mirre var en liten pinne men det ordnar sig säkert. Jag tror att Nea blir perfekt att rida igång sig på.
Får se om jag hinner rida imorgon, tror inte det för jag har massor att göra.
Jo jag glömde ju berätta om när jag skulle hämta min kära son från dagis idag. Efter en hel dag på dagis utan mamma och när jag äntligen kommer, tror ni att han har tid att goas? Nej nej inte det..
Ett brett smile en snabb puss och sedan vrider han sig som en mask och vill ner och leka igen, vill inte alls hem. Fast det är ju toppen att han trivs så himla bra.
Idag hade han gjort en liten vurpa. De har byggt upp en låg bänk framför fönstret så att barnen kan se ut. Alla barn går försiktigt upp och kryper ner. William har inte riktigt fattat detta än, han gasar upp och springer rakt ut när han ska  ner. Vet ni vad, vi har köpt en hjälm till, det lär han behöva!
Den här ska han dock ha utomhus.
Ikväll har har busat på i full fart, ätit middag själv med sked och med sina egna tio skedar. Han behövde sitt kvällsbad ikväll det är allt jag behöver säga om den saken. Vi har även smaskat mandariner och lekt sälen med Shiva och damsugit. Igår hade vi förresten besök, Mayny, Palle, Mamma och Petra var här och hälsade på. Det var väldans trevligt.

Den lilla Shivan har också börjat jobba. Igår tyckte hon det var lite jobbigt, hon var lite stressad i början av att det var mycket folk och ljud, inte så att hon skällde men jag såg det på henne. När vi kom hem igår var hon klubbad, helt utslagen. Idag var hon helt lugn förutom när jag var borta och red och grejade. Hon gnällde lite en stund och sedan tystnade hon. När jag kom tillbaka sov hon varje gång i sin bur. ikväll är också hon piggare inte så konstigt om man sovit hela dagen. Hon har fått så mycket beröm för att hon är så vacker, lugn och lydig!! Ni ska inte tro att jag är det minsta mallig!?
Imorgon är det fredag då får man åter nöjet igen med att det blir helg, det har ju som inte spelat någon roll på senaste tiden när vi alltid är lediga. I helgen ska vi sparka! Hoppas att det inte blir så kallt för jag vill ju vara ute och busa med William, vi ska åka pulka och spark och kasta snöbollar till Shiva. Sedan på söndag ska vi träna.
Jag har beställt en nomesele som jag hoppas skall passa vi får väl se, annars får vi specialsy en. Shiva ligger mitt mellan storlekarna om jag nu har mätat rätt så jag tänkte att det är bäst att prova, passar den inte kan man ju skicka tillbaka den.
Är förresten i valet och kvalet om jag skall anmäla oss till lkl i Piteå 24 februari tror jag att det var. Apporten sitter ju inte riktigt ännu hon tuggar men hon håller den, vad tror ni?

Jo imorgon slutar jag ju tidigt med redan klockan 14:00 tror jag ska kika på mitt schema.

image240
Mammas prins, tänka sig vad jag älskar dig!

image241
The Seal!

Nu är det snart sängdags för mig! Lite ovanligt för mig att vara en sådan sömntuta men jag brukar inte stiga upp halv sex heller..
Hoppas ni har det bra alla som jag bryr mig så mycket om!
Natti natti

Kommentarer
Postat av: Angelica

Klart ni ska tävla, lite tugg ger en 7:a och de är bara koeff 1, så är de bara de som de hänger på... :P Kör hårt tjejen!!

2008-01-03 @ 21:38:31
Postat av: Jessica

Gu så kul att höra att det går bra för Wille på dagge.. Saknar er!

2008-01-03 @ 23:56:52
URL: http://jessica05.tjejsajten.se
Postat av: Jeanette

God morgon. Blir så glad att allt funkar med dagis. Ska strax fara till mitt jobb, men skulle helst ha stannat kvar i sängen. Vi hörs sedan. Kram fr. mig.
Älskar er!!!

2008-01-04 @ 05:42:50
URL: http://detischroeder.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0