Nisse is back!

Vår käre hyresgäst är tillbaka. Ken väcktes i natt när Nisse kom hem efter logdansen. Han var kaksugen. Sedan när han skulle städa upp kaksmulorna råkade han välta skurkäppen som står på balkongen.


Igår hade vi full dag. Vi han med att gå och kika lite i affärerna. Jag hittade några fina dukar som jag senare sydde om till gardiner i husvagnen. Det blev mycket bättre än de som satt där. Nu måste jag bara fixa till undertråden som gardinerna skall sitta i.
Det blev ett par gröna panellängder med en mönstrad kappa.



Senare blev det en lugn hemmakväll till en bra film.
Idag har jag badat Cleo och äntligen rensat upp mina rabatter. Ken har varit duktig han med han har kört med trimmern.
Senare ikväll hade jag tänkt försöka klippa min kära luspudel om jag orkar. Annars gör jag det imorgon det är inte säkert att hon är torr till ikväll. Imorgon ska jag hälsa på min pappa och hoppas att William är frisk nog att följa med.
Här kommer några bilder från trädgården. Det ser dock rätt torftigt ut ännu. Det har inte hunnit komma igång ännu.





Hade tagit en hel drös med fina kort idag bland annat vid vårat bullkalas men jag har lyckats trolla bort dem.
Har lagt upp fler bilder på våran andra sidan.
www.williamlundqvist.spaces.live.com


Nu ska jag gå och koka potatis till sillen. Sedan ikväll ska jag lägga ett spår eller två med Shivan.
Jag hann inte så långt... Min kära ängel han dricka diskmedel. Han hade tidigare hällt ut diskmedel i en skål som det var lite vatten i. I skålen låg en matsked som han senare slevade i sig diskmedel med. Nu går han runt och rapar yes citrondoft och hurvas ( hur det nu stavas, är det ens ett ord? nåja ni vet vad jag menar)
Nu tar jag nya tag med potatisen..
Kram kram

Nu har jag varit ute och spårat, klockan är 22:00 och jag är helt överlycklig. La två spår. Ett rakt på ca 100m med två apporter plus slut. Hon var så säker. Jag fick bromsa i spårlinan hela vägen och kunde mot slutet med lätthet hålla 10 meter bakom. Hon missade en apport och gick ovanför. Detta var ett förarfel matte glömde vindriktningen igen..
Nästa spår la jag med en vinkel, hon gick lika säkert fram till vinkeln där hon gjorde en halvmåne och plockade sedan upp spåret och gick som en klocka igen. Här hittade hon alla apporter. Hon är så duktig min lilla schäferpärla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0