I did it!

Shiva är nu anmäld till utställning. Vad månne det bli av detta.. en novis matte och hund! Ja ja man blir väl åtminstonde en erfarenhet rikare!
Jag räknar med ett och annat tips från coachen, det kan hända att vi kommer och våldgästar dig i björkland!
Igår var det strålande väder...NOT! och inte idag heller. Tog faktiskt bilen till jobbet idag, är ganska förkyld och så är det så kallt ute. I fredags och lördags har vi krattat på gården där snön har tinat bort och börjat våra trädgårdsplaner. Vi har även diskuterat färdigt hur vi ska renovera tv rum och gillestuga nu.
Det blir nog bra tillslut. Vad blir det av två sengångare?
image346
Lilleman är äntligen frisk, vi har hunnit med att hälsa på morfar och mormor i helgen.
Hos morfar fick vi gofika. Han var ganska pigg när han var pigg annars sov han. Vi hittade en rolig tant som gjorde psch ljud som William givetvis inte kunde sluta härma. Han hittade en spännande farbror som satt i halvkoma som han gick fram och hälsade på, när han sedan väste heeejj tillbaka blev han rädd och sprang. Han hittade en annan tant som kallade honom för: pluttipluttens plutt pluttt och hallejdoj doj i goj och högt högt upp flyger dem..
Kan man göra annat än le och bli varligt skrämd inför sitt eget åldrande. Den sista tanten var jätterolig och gungade gungstol med honom och dansade för fullt. Morfar hälsade faktiskt på William idag och höll honom i sitt knä så länge. När jag sedan lyfte ner honom från honom sträckte han ut sina armar efter honom. Han gav honom även en kram innan vi åkte. Han pratade även i sitt strunt om Anna och jag hoppas ju någonstans att det är mig han tänker på när han säger det.
image341
Som jag sagt tidigare är detta fruktansvärt jobbigt att skriva.

Söndagen spenderades hos mormor som idag fyller 66 år.
Ett stort grattis från oss till dig, Vi älskar dig!
image342
Hoppas du haft en underbar dag idag det har du gjort dig förtjänt av. Jag hoppas så innerligt att du får bli frisk någongång. Det är bara den ena plågan efter den andra. Nu väntar en ballongsprängning av kroppspulsådern  och en ny höftkula. För många känns detta säkert som det största man kan vara med om men inte för min mamma. Hon har gjort fler livshotande operationer än jag kan komma ihåg eller  rättare sagt har jag slutat räkna.
Min mamma är en riktig fighter. Hon tittar inte tillbaka hon ser bara framåt och tar var dag som den kommer.
William hälsar en stor blöt puss och en bamsekram.
image343
Tänkte att jag skulle bifoga några bilder av vårt härliga vårväder..
Blev riktigt avundsjuk när jag hörde vilket härligt väder ni har i söder!
image344
image345
Här kan man snacka om lappvantar!

Nu ska jag se om jag hittar några uställningsregler att lära mig!

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Det är ju i alla fall skönt att veta att din pappa känner igen dig eftersom han säger ditt namn och att det gör honom glad när lilleman är med på besök. Det är alltid ett possitivt tecken, Anna. Jag kan förstå hur du känner dig, det är jobbigt, men man måste glädjas åt dom stunder som är ljusa. Och det är ju faktiskt bevisat att dom inte glömmer sina närmaste, bara det att dom kommer inte ihåg när dom är ensam utan minns gör man när dom anhöriga kommer. Har haft en patient som till och med inte kunde prata mer, men när familjen var hos honom kom alltid glädje tårar trillandes.
Jag hoppas verkligen att förkylningarna ska lämna er i fred nu. Vilka "lapphandskar" på bilderna. Här regnade det igår eftermiddag och har blivit kallare, men idag är himlen molnfri igen bara det att temperaturen sjunkigt några grader. Idag ska jag baka bullar, kom och fika och så stannar ni här. Det
är väl en lysande ide?
Ja, nu är Mats på väg till Sudan. Det känns konstigt. Mamma var ledsen i telefon igår när hon pratade om det, stackarn.
Skickar alla kramar i hela världen till er, älskar er.

2008-05-13 @ 10:35:32
URL: http://detischroeder.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0