Sjuk igen!

usch så tråkigt! Är inte gjord för att vara sjuk det kliar ändå in i märgen. Jag vill inte vara hemma och uggla. Jag vill jobba!
Hade lunginflammation och har hunnit vara frisk hela 11 dagar innan jag trillar dit igen. Feber och snuva är ju aldrig roligt. Har ju just slutat med min pencillinkur.  I helgen har jag jobbat hela helgen, vi hade ju vårat årliga klubbmästerskap. Jag är så otroligt stolt över vår förening våra ekipage och framförallt hästarna. Har jobbat sedan i mars med detta så det är så skönt att allt gick så bra!
Helgen innan det hann vi med att åka till Norge och fira Malins konfirmation. Det var så himla trevligt och så synd att vi var tvungna att åka hem mitt i festen men vi hade ju fyra timmar hem och sveriges underbara regering har ju plockat bort annandagpingst som röd dag. Vad fick vi istället jo 6 juni, vilken veckodag är det nu i år och nästa. Vilken vinst för oss arbetstagare!

Försökte verkligen hålla den skjortan i byxorna men det gick inte! Han springer ju som en vessla. Han var så duktig hela dagen och satt antingen stilla eller var tyst i kyrkan. Båda var knepigt men mamma är nöjd!

Jo jag måste dela med mig av vad som hände igår. Skulle handla lite när jag kom ut från affären satt en schäfer fastbunden. Jag skulle gå till min bil som stod en liten bit bakom hunden. Framför hunden ca 4 meter stod en annan bil jag som är som jag blev gick givetvis framför bilen, jag går inte omvägar för hundar. När jag närmar mig bilen säger det pang och så har jag schäfern brevid mig med tänder blottade, raggen rest och det grövsta skallet påkopplat. Jag gjorde en attackmanöver och röt till och höjde påsen men denna vovve backade inte. Jag fick helt enkelt kliva undan och gå runt. Jag var så arg så att jag skakade. Jag var fast besluten att vänta ut denna hundägare. När jag satt där och väntade så kom en mamma med sitt barn ca 1,5 år i sittvagn, när mamman kom gör hunden ett utfall mot dem. Hade väl kanske en meter kvar mot vagnen.  Mamman lämnar sitt barn sittande och gungande i vagnen och går in och handlar. Jag fattar inte vart vi är på väg eller är jag överkänslig. För det första skulle jag aldrig lämna William oövervakad på det viset och speciellt inte med tanke på vad som kunde ha hänt om han gungat omkull vagnen mot hunden. Hur kan man lämna en hund på det viset och inte korta upp kopplets längd eller överhuvudtaget lämna en sådan hund oövervakad. Ett skott i pannan är det enda för en sådan hund en hund som gör utfall mot barn är inte frisk. Tyvärr var det ju en schäfer också som har tillräckligt dåligt rykte.
Tyvärr var jag inte så frisk, hög feber och mådde rätt illa så för att inte kräkas i bilen fick jag lov att åka hem utan konfrontation. Ser jag denna hund igen så kommer jag att ta ett snack med denna hundägare!
Varför får vilka idioter som helst skaffa husdjur och barn men det är lag på körkort?

Fler bilder finns på den andra sidan:
www.williamlundqvist.spaces.live.com  

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Ja fy så trist att behöva vara sjuk och gång på gång.

Hoppas du blir fort frisk igen! Hur är det med lilla magen? Men herregud så go och fin farmors prins var på bilderna från konfirmationen!!! Längtar så mycket efter er så det kan ni aldrig förstå. Men tyvärr måste jag jobba hela sommaren. Idagens läge blir man ju absolut tvungen till det. Rickard kommer hit söndagkväll. Han ska jobba tre månader här. Tack och lov! Han fick jobb direkt och till och med dom som varit längre på jobbet gick han före i vikarielistan. Måndag och tisdag ska han vara på kurs i Ystad och den 23:e ska han göra ett läkemedels prov. Han flyger till Köpenhamn och därifrån med Öresundståget och på svensk sida hämtar vi upp honom. Jag har varit hemma idag, min mage jävlas och bara tokvärker, men det går väl över.

Vi har skitväder här och inte alls varmt, skulle vara så tills lördag. Jag tror ni har det varmare där uppe. Igår jobbade jag nästan elva timmar. Jag följde som vårdare till Ystad sjukhus med en farbror från mitt jobb. Det ska bli bra när Rickard är här och tar lite extra timmar han med, ibland blir det lite för mycket. Har jobbat fem helger i streck efter denna helg som kommer. Men midsommar är jag ledig enligt schema och ingen kan kommendera ut mig!!!!! ha, ha.

Vad ska ni göra midsommar? Önskar att ni kunde vara här då. Nej, nu ska jag försöka göra lite nytta om min mage tillåter det.

Tusentals miljoner kramar till er, älskar er!!!

2009-06-11 @ 14:32:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0