Bak och städväder blev spårväder

Hade tänkt städa och baka idag. Efter att jag hade städat hela huset började det klia i fingrarna och baklusten försvann.
Hundprat
Istället tog jag tjejerna och for ut på träningsrunda. Vi åkte till sandbacka. Bästas spår började och avslutades på asfalt med tre spetsar som hon skötte bra. Spåret gick över något fordon av något slag och under ett lastbilssläp genom en tom kompost utan lock och upp på en gallertrapp. Alla hinder skötte hon galant till och med komposten kröp hon igenom. Spåret var på min stjärna faktiskt lite si och så. Spåret var som svårast i början och hon kom inte riktigt in i spåret förrän hon kom upp där det var gräs och skog sen gick asfalten bra. Första halvan var det alltså si och så, andra halvan som vanligt. Ska göra ett nytt spår imorgon och då göra det lite lättare. Det är svårt för henne när det ligger olja och päckel blandat med vatten där jag lagt spåret, det maskerar doften så hon hade lite svårt. Hon tog sig dock framåt i rätt riktning.
Shivas spår började vid parkeringen in i skogen och runt C-huset till busskuren och tillbaka. Upptäckte när jag la spåret att jag tagit för få föremål så jag bröt en kvist och släppte i spåret, den sjönk ner i snön och försvann långt ner. Spåret gick över en handikappingång  med galler över två trappor på asfalt och snö. Slutet låg i busskuren på bänken.
Shiva var helt outstanding från början till slut. Så här är det varje gång, när jag lägger spår och tänker att det här är för svårt det fixar hon inte då går hon klockrent och lägger jag snälla spår så svamlar hon. Hon tvekade inte en enda gång och grävde duktigt upp den lilla lilla pinnen som jag brytit och som var begravd i snön. Positiv och självsäker idag.  Plockade alla föremål. Lycklig!
Sen tränade vi lydnad och uppletande. Bästa fick köra lite uppletande på rampen där de tar emot sina varor. Där är det galler. Gömde grejen bakom en gallervagn. Inga tveksamheter full fart fram och flyttade på vagnarna för att ta sig fram, helt obrydd om underlag och ljud.  Lydnaden var helt okej på båda hundarna. Nöjda och frusna drog vi oss hem.
Slut
Vi har varit lite krassliga hela högen men nu hoppas jag verkligen att det vänder. Det började förra veckan med att Albin fick ögoninflammation och snuva. Början på veckan fick han skyhög feber och hosta som kom och gick. Igår fredag åkte vi till vårdcentralen och de konstaterade att han hade fått lunginflammation. William har också haft feber men den försvann ganska hastigt. Jag hade feber och var rejält förkyld förra helgen men hoppas att det släpper nu.
Förra helgen spenderade vi i glada vänners lag i Moskosel. Det var så mysigt. Sov i husvagnen och körde skoter, åt gott och umgicks. Mer såna helger till tack! Nu börjar väl tyvärr skotersäsongen att vara över om man inte åker till fjällen förstås. Att vara ute med familjen och skotern är bland det bästa jag vet. Mys!
Idag har jag sådan tur att bästa Jeanette lagar mat till oss så nu är det bäst att duka och sätta mig och frossa! Ha det gott för det ska vi!
Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0