Glad alla helgons dag!

Som inte skall förväxlas med Halloween som egentligen var igår.
Visste du att halloween har sitt ursprung från Irland och  firas den 31 oktober varje år. Onödigt vetande som lagrats på hårdisken.
Våran halloween firades i väldigt lugn anda, en god middag och Idol. Alla helgons dag har firats ungefär lika lugnt. Vi har varit och promenerat med vår nya barnvagn på kyrkogården och tänt ljus på min moster Annies grav.
Sedan var vi  och hälsade på mormor tills det var middagsdags då gick vi hem. Potatisgratäng och entrecote på menyn.
Mums filibaba!
Resten av kvällen blir nog lika lugn. Vilken riktig torrboll jag har blivit! Nåja jag kanske tar igen det någon gång. Jag får väl bli en partypinglande fyrtiotalist.
Men är det egentligen inte så att alla helgons dag  faktiskt är till för att minnas de som inte längre är hos oss snarare än en partyhelg!
Det är väl en av få helgdagar som har en riktig mening. Som den ateist jag är ger jag blanka --- i  Jesus uppståndelse eller födelse? Däremot är det väldigt trevligt med helgdagar då man får tillbringa tiden med de som man verkligen bryr sig om och som betyder mest här i livet.

Trevlig helg!




Visst har vi det mysigt!

Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Så fint ni gjort det till Alla helgons dag.

Hoppas att Ken är frisk och slipper sin influensa och att du och William klarar er. Själv har jag som vanligt otur. Har muskel och seninflammation i den vänstra axeln. Det gör ont som f-n, men har nu fått tabletter för det så det ska väl bli bra igen.

Här är det full storm och gråväder. Trist!

Miljoner kramar fr. mig.

ÄLSKAR ER!!!

2008-11-06 @ 08:08:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0