brrrr

Usch och fy vad det är kallt ute!
Sedan sist har en del hänt. Farfar har åkt hem, blev lite hastigt och lustigt. Kens farmor Margot hade ramlat stackarn. Roald hade pratat med henne på lördagskvällen och fick sedan inget svar under söndagen och måndag morgon. Då gick de in och hittade henne på badrumsgolvet, hon hade brutit lårbenshalsen. Hon är dock vid gott mod. Värre är det med Heidis mamma hon är riktigt dålig. VI håller alla tummar vi har!
Igår var vi på hundträning, vi trotsade kylan och klädde på oss så att vi klarat en istid Tänkte att det är säkert ingen där nu när det var lite kyligt. Det var faktiskt riktigt många där han träffa båda bröderna till lilltrollet. Shiva gick som en liten klocka både i koppel och utan.
Vi har dock ett litet problem. När vi är ute och sparkar eller promenerar som vi gör varje dag suger hon efter andra hundar, hon tittar bara men om de hoppar ut och skäller på henne gör hon detsamma. Hon blir ganska vild då. Jag har prövat det mesta men kan inte riktigt lösa detta. Jag har prövat och stanna kvar hos hunden om det är en som är bunden tills hon är lugn och då blir det bättre. Problemet är att de som äger dessa hundar tycker nog att det är pinsamt att deras hund skäller och lever f...n eller också tycker de att jag är stygg och provocerar deras hund så de tar ofta in hunden. När jag däremot är på bhk eller med väluppfostrade hundar gör hon absolut ingenting. Igår skötte hon sig exemplariskt.  Vet inte om det helt enkelt är så att hon försvarar vagnen eller mig eller både och eller att hon helt enkelt blir rädd det verkar inte som det är aggression. Jag är något kluven. För att få bort beteendet måste jag ju utsätta henne för det som skrämmer henne men hur gör jag det? Jo hej jag undrar om jag får låna eran ouppfostrade hund, vad ska du göra då, nja jag tänkte provocera den lite...
Nåja det löser sig säkert med tiden.
Har förresten lagt upp bilder på den andra sidan. Födelsedagskalas del 2.
www.williamlundqvist.spaces.live.com
image203
 Igår hann vi även med att inhandla nya julstjärnor och pynta lite. Än har jag kvar att slänga upp julgardinerna men det hinner jag nog ikväll, det är ju lite svårt att göra när lillGreger är vaken.
image204
Jo vi har ju även varit och hälsat på Nelson i tisdags tror jag att det var. Lillemannen gick en hel del där då glömmer han bort att han går och då sätter han sig inte. Här hemma vet han ju precis var han skall hålla i sig och var han ska släppa och när han skall krypa så då släpper han bara två tre steg.
Jo han godkände förresten de nya julstjärnorna när han vaknade imorse. Öh Öh öh och pekade febrilt på dem. Vi var även och hälsade på på stallet i tisdags, hästarna hälsades även med öh men med lite längre ö som han kallar hundarna ungefär.
Nu skall jag gå och se om mitt lilla barn har vaknat så att vi kan fara ut .Vi måste ut och köpa nya vinterskor till moa för mina har gått sönder. Vi måste även se om vi hittar ett par till lilltrollet. Han börjar förresten inskolning på dagis på onsdag. Min lille goa palt hur ska jag klara mig!
Ha det så gott så syns vi när vi syns!


Kommentarer
Postat av: Jessica

På onsdag? Det går ju inte!!

2007-11-29 @ 17:20:58
URL: http://jessica05.tjejsajten.se
Postat av: Åsa (den stolta uppfödaren... ;))

Hej vännen! Funderar på Shivas reaktion... och undrar om du ska lägga ner möda på att engagera dig i de ouppfostrade hundarna... ler... Du kommer aldrig att bli klar... :)
Utan att ha sett det tycker jag att det låter som att hon försvarar sin flock mot de ouppfostrade. Vore jag du skulle jag bara tillrättavisa henne och tryggt och lugnt visa att du är flockledaren och hanterar situationen utan hennes hjälp... Bara mina tankar... :) Vill du ha fler vet du var jag finns... :) Hoppas allt är bra i övrigt! Hälsa Shiva o resten av familjen! Många kramar Åsa o doggarna

2007-11-29 @ 17:56:16
URL: http://www.dianastigens.se
Postat av: Anna

Hej!
Tack så mycket för tipset! Det låter ganska självklart när jag tänker efter. I övrigt är allt toppen det är nog det enda problemet vi har. Hon är den bästa hund jag någonsin kunnat få.
Hoppas allt är bra hos er. Du måste lova att höra av dig om du har vägarna förbi Arvidsjaur.
Kram kram från oss.

2007-11-29 @ 21:34:35
Postat av: Angelica

Jag vet att jag är det... Igen =) Men du vet ju man kan namnge vem som helst bara sådär... :P
Men jag önskar att vi kunde ses snart! De känns som om de är himla länge sedan...
Kram på dig tjejen... Hälsa pojkarna och flickorna

2007-11-30 @ 09:18:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0