Nu är det dags igen!

Att skapa ordning bland fjärilshögen som uppkom i min mage.
 Varning icke hundmänniskor..
Har just pratat med dem i Sorsele och anmält mig till inlandsylet. Lydnaden kan väl då va men jag fick ju för mig att det är dags att testa och starta apell med..
Om jag bara väntar så sker det ju inget så det är bara att ta tjuren vid hornen. Problemet är väl att vi inte sätter alla moment i apell lydnaden än. Framförgåendet sätter hon alltid på promenader men aldrig på lydnadsplan, Budföring har vi just börjat med, apporten är det avlämnandet utan att göra en segerrunda med priset som spökar.
Resten är nog lugnt men det räcker ju att vi har problem med tre av typ 8 moment.
Nåja man lever en gång och detta ska väl sporra oss till att träna ännu hårdare.
I veckan har vi hittills tränat tre gånger och spårat tre. I förrgår vindade hon pinnarna och slarvade med spåret. Igår gjorde vi ett frolicspår för att få ner tempot och för att få ner nosen i spårkärnan. Det funkade hon var jätteduktig.
Jo jag vet att det blev mycket hundsnack men nu är det slut.

Igår hann vi även med en promenad till lekparken med familjen och att jobba en liten stund.
Det är ju så härligt med sol!
Idag får vi se om vi lyckas hitta en plaskdamm någonstans om det är nog varmt.
Eventuellt sviker vi arvidsjaur i helgen vi får se. Som vanligt är vi inte tvärsnodda ( vilket ord va!)
Vi har även hunnit med att hälsa på mormor en sväng. Lillen har det körigt med alla traktorer som befinner sig i ajaur. Hans dagar består mest av ett väldans bestämt ga ga vilket betyder traktor och det är minsann ingen laughing matter.
Nu ska jag gå upp och fika med familjen innan jag beger mig ut i det fina vädret.
I love holiday! En vecka kvar...

Kommentarer
Postat av: Jessica

Tänkte bara påpeka att jag tycker det är på tiden att vi ses..

2008-07-27 @ 23:05:14
URL: http://jessica05.devote.se
Postat av: Anna

Jag instämmer gumman. Skäms på oss, vi har bara flängt runt hela sommaren men nu är vi kanske hemma ett tag. Storkramen till dig!

2008-07-30 @ 23:11:08
Postat av: Jeanette

Hej, längtar att höra något från er.

Kram, älskar er!

2008-08-12 @ 14:31:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0