Juldemonen

Tänk att min lilla ängel redan är tre år. Det är inte klokt vad tiden går.
Vi hade en intensiv födelsedag, 24 personer totalt gästade huset under dagen.
William är jätteglad över sina presenter och tackar än en gång. Om han måste välja en present ligger nog den nya skoterhjälmen och spindelmannen på en delad första plats.
All in all- a very good day!

Älskar dig storgubben!

Inför Willes dag bakade jag så mycket att jag helt tappat sugen att baka något mer. Har tänkt baka pepparkakor med Wille men sen vette tusan, jag har ju kvar en hel del och dollar har också kakor.
Vi pysslar nog istället.
I helgen har jag sytt nya gardiner till köket, Williams rum, sovrummet och vardagsrummet. Imåndags var vi ute och tjuvade en julgran i skogen, stackars Shiva kunde inte förstå varför vi var tvungna att slänga upp granen på släpet, det var ju en alldeles förträfflig leksak, vill hämta fler!! Stackars Ken har satt upp några julbelysningar och när han var färdig så funkade ingen av dom. Dagen efter gjorde han ett väldigt dyrt besök på Elkedjan, varde ljus, och det blev det... Jag har även gjort en ny dörrkrans idag och den blev ju så fin. Vi har även hunnit med en sparktur och ätit middag hos farmor.
Det är så underbart att ha er här!

Snart ska jag börja pynta fram tomtarna. Än har jag bara julgardiner och lite pynt men snart ska jag öppna upp skattkistan. Jag har väl nämnt att jag ÄLSKAR julen!!
Ken säger att det lyser ur ögonen och jag bara önskar att någon kunde spärra mitt visakort från julsaker. Det bor en juldemon i mig. Som alla andra beroenden lever jag i total förnekelse (förutom detta lilla snedsteg då här har jag ju lite självinsikt men inte nog för att förändra mitt beteende jag lovar).
Här kommer lite bilder


till vänster pojkarnas nya hatthylla.
Inköp från änglafröjd. Nedan gardinerna som jag sydde om.

Willes nya skrivbord och stol.


En väldigt nöjd treåring.

Mammas lilla charmtroll, undra vem det är du påminner mig om?


Gullgroda!
Plåstret som William har på handen döljer en enorm skada eller snarare två säkert 2 millimeter långa skärsår som han gjort på en förbjuden kniv. Ska aldrig skurit mig igen mamma!
Sedan dess har han hunnit med att ramla på dagis och lossa sina framtänder. Vi upptäckte på kvällen när han tog en tugga husmans när han sa att tanden gjorde ont att den var helt lös. På tandköttet upp från tanden har han ett rejält sår. Hade velat få veta det så att jag inte har gett honom husmans till maten. På dagis hade de inte upptäckt tandskadan utan bara såret i tandköttet. Tandläkaren sa att vi skulle förbereda oss på att minst en tand ryker. Det gör mig så ledsen! Nu får han bara äta skonkost och skall på återbesök på tisdag då får vi se om de drar tanden. Huvva vad det gör ont i mammahjärtat.
Nu ska jag ta och försöka hoppa i lådan och sova någon stackars timme. Sömn är en bristvara. Tänk att det skulle komma en dag då jag tycker att jag sovit bort en hel dag då jag sovit 6 timmar..
Nåja
Natti natti

Kommentarer
Postat av: Åsa T

Va kul med en uppdatering. Jag kan ana vissa likheter mellan lillebror och storebror... Och dom är söta som socker :)ler

Så fint du har gjort! Själv har jag tömt köket för det ska rivas i helgen... måttligt kul. Däremot blir det ju roligt när det är färdigrenoverat och klart. Förhoppningsvis innan jul. Men jag skippar julpyntet i år. Har sörjt valparna som inte kom och funderar på snabb nödlösning... ;) Självklart lånar jag Shivan när det är dags för hennes bäbisar! Så kuligt :)

Ha det så bra i julmyset! Kramar från schäferligan i ur(k)skogen :)

2009-12-04 @ 11:18:37
URL: http://www.dianastigens.se
Postat av: Anna

Hej Åsa!

Vad kul att du kikade in. Ska du riva köket, renovering på gång? Vad har du för nödlösning på gång.. nyfiken.....:)

Tänkte på dig här om dagen att det är så länge sedan vi hälsat på dig! Har du vägarna förbi är det bara att kika in!

Kramar från oss allihopa!

2009-12-04 @ 12:09:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0