Ett nytt liv har kommit till världen

Det var ett tag sedan det skrevs något på denna bloggen men jag har mina skäl störst skälet är väl att datorn är trasig. Har jobbat rätt mycket och hade precis jobbat min sista dag och såg fram emot en ledig vecka innan lilla ängelns ankomst. Jag hade kvar en del förberedelser och lite bakning. Ken kom hem den kvällen och var helt slut, han sa till mig att vad jag än gjorde så fick jag inte föda barn den dagen för det orkade han inte med. Klockan 9 den kvällen började jag känna av värkarna. De höll i sig och klockan tolv hade jag fortfarande värkar, pratade med förlossningen och de tyckte att jag skulle komma in. Fick väcka Ken och ge honom det glada beskedet.
Jag sa att han inte skulle ha sagt så!!
 Vi åkte till sunderbyn där konstaterade dem att jag hade börjat öppna mig men bara en cm där emot hade jag högt blodtryck och de misstänkte havandeskapsförgiftning så jag fick ligga kvar över natten. Dagen efter fick vi gå över till patienthotellet och vi var där hela dagen. Värkarna höll i sig men det var inte på något vis plågsamt.
Klockan 7 ringde jag upp och de sa att jag skulle komma upp klockan nio och få en tablett så jag fick sova över natten. Jag har aldrig kännt mig så oduglig i hela mitt liv, sa till Ken att om de inte hade hänt något så skulle jag fara hem här ville jag inte att Ken skulle behöva sitta. När vi kom upp konstaterade de att jag var öppen fem cm och nu var det bara att köra. Jag drog en lättnads suck. Klockan var nu tio, klockan 00:17 är lilleman född.
Det gick så bra, jag vet att man inte ska säga att en förlossning är underbar men det fanns ett tillfälle då jag sa till Ken att det var helt underbart, en utomkroppslig upplevelse som jag inte kan förklara. Man inser då att kroppen är gjord för detta och vet hur det ska göras om man bara låter den göra det. 2 min krystvärkar och lite lustgas senare kom underverket äntligen! Jag låg och sparade lustgasen tills det verkligen skulle göra ont men han inte riktigt använda den. Äntligen har jag två små gossar!







 

Jag skulle inte kunna vara lyckligare även om jag försökte, jag har allt! Precis som jag misstänkte mina vänner så minskade ridsuget drastiskt sedan jag fick små fötter att snusa på! Jag kommer men inte än!

Jag trivs bättre här där jag kan ha det lugnt och skönt och lukta på fossarna!

Massor med kramar och tack för alla presenter och gratulationer ni är så underbara!
Ett särskillt tack till Jessica som kom mitt i natten och var med Wille, du är bäst! Även en bamsekram till farfar och Heidi som körde hit och var med William tills vi kom hem.

Hej hej


Kommentarer
Postat av: Catrine

Å så fin han e den nye stjärna ;)!!

2009-10-03 @ 20:44:15
URL: http://www.njalleskogens.se
Postat av: Åsa T

Vilken sötnos! Grattis från "kennelmamman". Kram

2009-10-04 @ 06:54:11
URL: http://www.dianastigens.se
Postat av: Jeanette

hej, så underbart fin lilleman är! Skulle villa vara hos er och hålla honom, men min situation i livet är komplicerat. Jag är nog den mest värdelösa farmor som finns. Önskar bara att ni kunde förstå hur jag känner det inombords, vad ska man göra när bara en av oss har ett arbete att gå till. Jag skäms som en hund att jag inte är hos er, känner mig verkligen värdelös. Men en sak ska ni veta att jag älskar er mer än vad ord kan säga och mer därtill!!! Hoppas allt är bra att ni mår bra.

Jätte fina bilder. Det är ju bilderna jag lever för.

Miljoner kramar från en farmor som älskar er!

2009-10-04 @ 11:35:49
Postat av: Anna

Jeanette du är så långt från värdelös som man kan komma, vi älskar och saknar dig med!

2009-10-04 @ 13:13:52
Postat av: Anna

Tack för gratulationerna! Vad kul att ni är inne och kikar, ska försöka uppdatera mer men det är svårt när datorn är så stygg! Nu ska jag ut i snövädret och träna Shiva.

2009-10-04 @ 13:26:31
Postat av: Kajsa

Oh, äntligen får man se den lilla, vilken goding :) Jag är säkert inte den enda som väntat spänt på uppdateringen! ;)

2009-10-06 @ 11:36:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0