Aj nåo

Att det varit ett tag sedan denna blogg uppdaterades. Jag älskar Annas bilder och vill inte att de ska hamna längre ner på sidan.
Vad har hänt; Massor men vet inte var jag ska börja.
Albin är döpt. Det hela gick jättebra, han var lite gnällig på slutet och sov hela dopfikat.
Vi hade dock en toppendag! Albin fick en massa jättefina presenter. Tusen tack allihopa!!
nu kommer dopklänningen nog inte att användas mer, känns lite vemodigt!
Vad mer har hänt, jo jag har inte ridit någonting sedan dopet. Det känns helknasigt men det är för att det är så svårt att lämna Albin på kvällstid och så är det ett sådant bök innan man är duschad och ombytt igen. Det tar sådan tid.
Albin skriker så fort jag lämnar bygget och då menar jag inte lite gnälligt småskrik utan vi snackar fulla lungor som om någon gjorde honom illa. Det spelar ingen roll vad Ken gör, han slutar inte förrän jag kommer hem. Det gör ont i mitt hjärta!

Istället för att rida har jag tränat här hemma istället. Har hittat en ny drog; Tae Boe, jättejobbigt men svinkul.
Vi har hunnit vara ute två gånger med skotern och pulkan. Shiva fick följa en av gångerna men det är nog så tungt före för henne. Andra gången fick hon stanna hemma. William skall promt sitta i pulkan med mig och Albin och då blir det lite väl trångt med Shivan också. Nästa gång får han nog åka ut på skotern för Shivan blir ju så ledsen. Sen är det ju så mycket skotrar på leden så där vill jag ju inte ha henne springandes.
Shiva gör hyss, hon sitter i soffan och spanar ut när vi inte är hemma. Ken la ut råttfällor, tror du att hon hoppar upp då? Nej hon stack dit näsan en gång och nu kikar hon bara om det är råttfällor då går hon inte nära soffan.
Sötschäfer!
Vi har tränat en del och jag tror att de flesta momenten börjar sitta.
Igår var vi till djursjukhuset i öjebyn. Shiva vaccinerades( hon väger förresten 32 kilo idag lillan) och sedan tittade veterinären på Cleos knöl. Hon tyckte som jag att det inte var vettigt att operera en så gammal hund när hon inte har några som helst besvär. Knölen har växt väldigt långsamt och verkar inte ha spridit sig till andra organ, lungor och hjärta låter jättebra.
Jag vill inte att hon ska plågas så får hon besvär då vet jag ju att det är över och dags att hon  traskar vidare till andra sidan men det behöver hon inte göra än. Till Kens stora förtjusning :)

Nu vaknade lillfis oc det tar alldeles för lång tid att skriva med en hand.

Ha det gott och se livet från den ljusa sidan.

Carpe Diem


Lillfis åker pulka

Mina små hjärtan!

Mitt allt!

Så här glad blir man när man får gröt

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Man kan bara inte hinna med allt även om man vill. Jag tycker att du hinner alldeles nog och funderar ibland hur du orkar. Kram på er hela familjen!

2010-02-21 @ 11:12:03
Postat av: Anna

Vad du är gullig Jeanette. Tycker att dygnet har för få timmar det finns ju så mycket skoj som skall hinnas med!

Massor med kramar tillbaka!

2010-02-21 @ 22:37:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0