Herr Bores vilda nyck

funderas det mycket över i dagarna precis som den typiska svensk jag är. Ena stunden är det strålande sol och i nästa vräker regnet ner och åskan mullrar. Att det inte är  över 30 grader varmt passar mig utmärkt men antingen eller uppskattas. Det är lite tråkigt att vara ute och cykla med barnen när vädret ändras hela tiden. Vi har det ändå så himla bra som man kan ha det. Vi hoppar hage, badar, cyklar och går på upptäcksfärd. Idag har vi gjort färdigt rabarbersaften som ska avnjutas snarast sen om vädret tillåter ska vi ut och promenera och William ska cykla.
Albin växer så det knakar, nu går han för fullt med gåvagnen och klättrar där det går. Storebror är världens bästa och passar och leker med sin lillebror.
Shiva tränas för fullt på kvällar när barnen sover. Har tänkt starta henne i en apell IGEN i Norsjö nästa helg och sedan ska vi till stora paltprovet och tävla lydnad. Det går inte så bra för oss nu och jag tvivlar ibland på om vi kommer att ta oss någon vart, ge upp gör vi inte, vi kämpar på, snart lossnar det kanske.
Ken den stackars saten jobbar långt borta från mig och det ogillas!
Tycker inte om att ha honom så långt borta men men det går inte göra så mycket åt det. Nu är han i Holmfors. Helgen som var tog vi en tripp till skellefteåälven med den nya husvagnen en Sävsjö 612 Gl -90. Det var så mysigt att få bara vara. Chockade kroppen och tog ett dopp i älven, det kommer inte att upprepas eftersom att Wille hittade en igel på samma ställe dagen efter. Är ju egentligen en badkruka men jag blev så varm efter min springtur. Sprang längs älven i solnedgången och såg så fina hus och vyer att jag glömde bort hur långt jag sprang. Sen måste man ju tydligen springa hem också...
Helgen som kommer hoppas jag bjuder på en till liten semestertripp och nästa helg är det släktträff i Nystrand.
Nu sitter min kära och trummar på knäna, misstänker att han behöver datorn. Lägger in lite bilder som får tala för sig själva. Sen ska jag krama upp Ken innan han åker ifrån mig igen.
Kram kram

Lyckan är att åka noppe med farfar



Kommentarer
Postat av: Jeanette

Men hej och hå, det är länge sedan nu.

2010-10-09 @ 10:22:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0