Anna, Frisör?

Nej jag tror inte att det är min blivande karriär. Klippte Cleo igår och det tog sin lilla tid. Sist jag klippte henne var när vi var till djurkliniken och det är ju ett tag sen. Då hade jag så kort om tid också så jag klippte henne inte lika kort som jag brukar. Ni som känner mig vet att jag inte frisyrklipper denna pudel, jag beskär.
Detta resulterade i att hon var fruktansvärt långhårig nu och hade även fått några tovor. Det har hänt förr att jag har naggat henne med saxen men inte som igår. En ordentlig ficka blev det, tyvärr åt fel håll så att den dränerar inte sig själv. Skulle kanske egentligen ha varit sytt igen men det är ju försent nu. Min tappra tjej sa inte ett ord. Inte ett pip, ingenting. Då kan man ju  tro att det inte gör ont. Hon visar aldrig på smärta inte om man klipper pulpan i klon heller. Hon är en ranghög hund som ogärna visar sig svag. Eller också saknar hon nervtrådar.
Nåja hon överlever nog.


Nu är vi äntligen friska här i huset.  Jag har fått pencillin och hostan är så mycket bättre. Albin klarade sig bäst i gänget. Han var snuvig ganska länge men hade minst feber av oss alla. Tack och lov för han är ju så liten.
Wille har repat sig och är i full gång igen. Trivs som fisken i vattnet på dagis. De senaste veckorna har vi blivit mycket tajtare. Han kommer på natten och lägger sig på sidan om mig och vägrar att ligga i mitten. Tror att han skall ligga med mamma och lillebror. Spjälsängen står ju på min sida.
Han har ju alltid varit lite mer pappas pojke även om han är diplomatisk så jag bara njuter i fulla drag.
Älskade plutt. Han är så snäll med sin lillebror att han förvånar mig. Det är det första han pratar om på morgonen och det sista på kvällen innan han lägger sig. Aldrig att han lämnar framme saker som Albin kan få i munnen, det lägger han på rätt sida av vardagsrumsbordet så att han inte kommer åt det. Han gör mig så stolt. Han älskar verkligen sin lillebror. Trodde att det skulle vara mer konkurrens och stridigheter men icke.


Shivan då. Jo vi har börjat träna inför säsongen. Har gjort en del förändringar. Hon hade så dålig bakdelskontroll att jag valt att lära om henne vid ingångarna. Hon får inte gå runt mig längre. Det blev mycket bättre med denna ändring, om än jag kanske inte skulle ha ändrat så nära inpå tävlingssäsongen men jag kände att jag var tvungen.
Vi har även tränat sök vid två tillfällen, missade ju lite när vi var sjuka.
Shiva tyckte att det var superskoj och jag med. Detta ska vi definitivt fortsätta med.
Hittills har jag gömt mig och någon annan släppt. En gång släppte jag och Fredrik ( Rivar) fick gömma sig. Det gick klockrent. Nästa gång ska vi testa att introducera rullen för hon har ju inte särskillt lätt till skall.
Är så impad av hennes bror, så duktiga de är!
Men det är bra då har vi nåt att sträva efter. Det får aldrig ta slut måste se vart jag siktar så att jag hela tiden har mål att arbeta mot annars blir jag uttråkad.

Det här får räcka för idag. Nu ska jag gå till Tea och dricka mer kaffe för jag dricker ju så lite.
Ni får gärna kommentera så att jag vet om det överhuvudtaget är någon som läser och i så fall vem. Från en nyfikenstrut till en annan.



Kram kram/ Anna

Kommentarer
Postat av: Catrine

Jag läser alltid ;-)!!

2010-05-11 @ 23:22:54
URL: http://www.njalleskogens.se
Postat av: Jeanette

Bra att ni är friska nu och kan börja vara ute i vårsolen. Ska själv promenera till Lundströms el nu. Oj, oj, det blir en långpromenad det.

Kram, älskar er!

2010-05-12 @ 10:02:59
Postat av: Ann-So

Jag läser och tittar på dina fina bilder!! =)

2010-05-12 @ 19:16:03
Postat av: Kajsa

Japp, jag läser! :)

2010-05-13 @ 10:43:26
Postat av: Anna

Tack ni godingar för att ni kommenterar det är så mycket roligare att skriva då!

Kram kram

2010-05-13 @ 13:04:41
Postat av: Marica

Och jag brukar också kika in:)

2010-05-15 @ 00:29:53
Postat av: Anna

Vad kul Marica! Hoppas allt är bra med dig och de dina. Kram kram

2010-05-16 @ 07:13:04
Postat av: jeanette

godmorgon, har haft sovmorgon!!!!!!!!!!!!!!

Kram fr. mig!

2010-05-18 @ 08:36:07
Postat av: jeanette

godmorgon, har haft sovmorgon!!!!!!!!!!!!!!

Kram fr. mig!

2010-05-18 @ 08:36:56
Postat av: mayny Lundström

Lilla Anna, vad tror du? Klart att jag läser vad du skrivar och tittar på bilderna så nyfiken som jag är

jag vill ju veta hur ni i eran nu stora familj har

det. Stora Kramar till er allihopa i familjen

Frå Mostra i Skånelandet.

2010-05-18 @ 19:45:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0