Styrka

 

 

Vad är det egentligen, jag bestämmer mig för det är något man känner

En eld som brinner som inte går att släcka och som inte bränner

Precis så var du och så är jag nu

Fylld till bredden med kärlek som bränsle

Näver som brasan tände

 

Att för allt i världen inte släppa taget

Hur orkar du vara så stark? Det är inget val var svaret

Man är så stark som man måste vara

Motgångar och sorg förstärker det bara

 

Jag är min mors dotter och det är jag så stolt över att vara

Hela livet engagerade hon andra

Hon stod upp för vad som var rätt och fel och vek inte av för att det blev tufft

Det finns styrka i att hjälpa andra, precis som luft

Blir det livsnödvändigt

 

Mitt liv är inte kantat av sjukdom som var ständigt närvarande

Mitt liv har inte heller de ofantliga svårigheter som du klarade

Istället brinner jag för att förändra till det bättre där jag kan

                                       För mina barn vill jag vara en inspiration som är sann
 
                                                             Text av Anna Lundqvist 230105
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0