Jag har en liten prins!

Världens bästa faktiskt! Nej jag är inte ett dugg partisk..
Idag har lillevännen varit på dagis i 2 timmar själv och både ätit och sovit. Bara lite gråt när jag åkte och sedan sken han som en sol igen.
Vi sparkade till dagis, jag sparkade hem och tillbaka igen hämtade Wille och sparkade hem. Hämtade vovvarna och sparkade till lillica och handlade. Sedan sparkade vi halva ringleden för att försöka trötta ut en schäfer. Hon drog oss i full fart runt hela vägen till volvo där tog batterierna slut. När vi var nästan hemma var hon utvilad och drog på bra igen.
Hon drar på som en dåre det är tur att hon slutar på kommando. I nedförsbackar är det inte att tänka på att hon får dra däremot när det är uppförsbackar.
När vi kom hem var mormor och hälsade på. Det var trevligt. Hon hade varit och kikat när Petra lussade. Vilken osis att det var medans William var på dagis annars hade vi också kommit och kikat.
Här hemma ikväll har det varit stök med julpost och skratt åt mitt havregryn.
Han har en ny leksak en 50 cl petflaska som är döhäftig. Man kan dessutom dö om man tappar den. Hörde att han låg och bankade med flaskan, det tog en stund och han fortsatte banka. Det gick en stund till och jag tänkte att det var bäst att gå och kika vad han bankade i. Svaret var snarare vem han bankade på.. vem tror ni.. jo lilla Shiva låg snällt medans lilleman bankade henne i huvudet. Tur att flaskan var tom. När jag då förmanar lillen att man inte ska vara dum med vovven ser hon ut som om hon hade sålt smöret och tappat pengarna. Stackarn trodde ju att det var henne jag skällde på. Tror ni jag har dåligt samvete nu då.. Men jag tror hon överlever.
image218
Min lilla huligan!
Imorgon blir en stor dag för lillprinsen. Vi ska lämna honom på morgonen och hämta honom efter lunch.
Sedan blir det en jobbig dag både lördag och en bit in på söndag. Då är det ju dags för den stundande firmafesten i Boden. Ska jag verkligen klara av att vara från min son ett helt dygn minst. Huvva .. Tur att han har världens bästa barnvakt!
Nu ska jag gå och kika på insider!
God afton!

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Ja, Shiva och lilleman är nog världens bästa vänner. Säkert inte så allvarligt att han bankade henne i huvudet med flaskan. Klart att man måste gå emellan och tala om att det är fel. Rätt gjort av dig, om sedan voven trodde att det var hennes fel är ju en annan femma. Kul att det börjar fungera bra med dagis och seperation. Ni kan nog lugnt fara till Boden, Jessica verkar ju vara en pärla, det märker man. Hon är en tjej som inte växer på träd. Jag tycker också om henne fast jag inte känner henne, men jag förstår att hon är jätte fin och snäll.
Har varit och jobbat, men nu är det helg, fast det betyder ju andra "trevliga saker". Jag överlever nog. Har lärt mig att bita ifrån ordentligt. Hoppas nu allt är bra med er och att det blir trevligt i Boden, kör försiktigt bara. Ni hör väl av er när ni kommer hem igen. Ska ringa och gratta Robin som fyller tio idag. Lillgubben har blivit storgubben.
Robert ringde igår, han berättade att dom har planer att flytta till Arvidsjaur.
Miljoner kramar, älskar er!

2007-12-14 @ 13:12:42
URL: http://detischroeder.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0