Jag har ett nytt yrke!

Jag är en snöskottare på heltid, åtminstonde känns det så just idag. Hade tänkt krypa i säng just efter nio men då satte Ken ned foten med en enda blick som sa allt.
Det är länge sedan jag skrev och mycket har säkert hänt men jag vet inte riktigt var jag ska  börja.
Vi har fått ett jättefint paket av Mayny min söta lilla moster, hon grattade lilleman på sin stora dag.
Tack och bock!
Vi har varit och kikat på medan på skyltsöndag med en trött William, han tyckte dock att det var kul att kika på när barnen dansade och drog några tröttsamma moves i mitt knä.
Shiva och Cleo har fått hänga med på sparkturer och vi har bara kört ett kort träningspass på hela veckan. Jag kan nu meddela att Shiva har fattat det där med att dra sparken. Tidigare när vi var ute drog hon mig och lilleman på sparken från lillica ändå upp där vi svänger av villavägen i hög fart. Då hade vi visserligen lite draghjälp, En man med en spark och en vorsteh svischade förbi, varpå Shivas matte blev så farträdd att hon satte stopp på färden.  I tisdags när vi var ute drog hon på för fullt hela vägen så nu ni nu går det undan.
Lilleman jollrar på i sparken när vi möter något som fångar hans intresse. Det kan vara en traktor eller kanske en öh öh, de är roliga må ni tro. En öh öh kan visserligen vara vad som helst på fyra ben ikväll var en björn en sådan, tidigare en häst.
Lilleman är nu ett duktigt dagisbarn och han har världens stoltaste föräldrar. Han är en liten solstråle som leker glatt med de andra barnen, fastän de är så mycket äldre än honom. Han går nu dagis med Micke.
Han har bland annat åkt rutchkana och lekt i kuddrummet och smakat på en och annan leksak.
Efter den korta stund han varit där är han helt knäckt. Igår sov han fyra timmar under dagen idag har han sovit tre timmar i sträck, det ni det händer inte ofta. Just idag var det dock tur för jag hade en hel del snöskottning att attackera.
Imorgon skall vi också dit en stund och nästa vecka börjar allvaret med att lämna honom. Huvva! Min lilla bebis!
 Vill inte lämna bort honom hela dagarna och jobba! Vi har det ju så bra som vi har det!
Har en liten före och efter bild från dagis idag, kan ni gissa vilken som är före och vilken som är efter??
image208

image209
Nu över till tråkigare nyheter.
Jag måste ta bort Cleo från hushållet. Inte avliva men omplacera. Hon har morrat ytterligare en gång mot William när han försökt klättra över henne. Tror inte att hon kommer att röra honom men vad händer om hon blir trängd? Tänker inte chansa med min son i skottlinjen. Inget trevligt beslut men ett sådan som hör till hundägarrollen antar jag. Jag håller alla tummar jag har för att Heidi vill ha henne. Med Cleos bakgrund vill jag inte placera ut henne till vem som helst, den enda jag skulle kunna tänka mig att ge henne till är nog just Heidi. Då skulle hon ju vara kvar inom familjen med. Jag hoppas att jag slipper avliva henne, har redan avlivat en frisk hund och det är inte trevligt. Vill inte avliva min lilla luspudel!
Tills vidare är hon förvisad till nedervåningen när jag är upptagen och inte hinner hålla full koll på henne för jag litar inte på henne längre.
Usch och fy!
Har lagt ut bilder, inte så många har haft databekymmer!
www.williamlundqvist.spaces.live.com
Nu ska jag dock lägga detta åt sidan och ta mig en kopp te under filten framför tvn innan jag fäller in klorna.
Ha det gott alla som jag känner!
Natti natti!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Ni e för goa =) Dagis brukar ju vara kalas :P Tycker Tyra i alla fall...
Kram kram

2007-12-06 @ 23:38:31
Postat av: Jeanette

Jätte fina bilder. Det är ovanligt att se William springa helt själv. Goungen! Tråkigt det med Cleo, men vad ska amn göra. Du gör det riktiga, tycker jag. Bättre så än att det verkligen händer något. Så skönt att det fungerar med dagis. Det är ju toppen. Inte un
derligt att lilleman är trött när han kommer hem. Vi hörs sedan.

2007-12-07 @ 14:06:41
URL: http://detischroeder.spaces.live.com
Postat av: Jeanette

Jag igen. Anna, du blev jätte fin i håret. Du passar i den frisyren. Hoppas allt är bra med er. Idag är ju fredag och det betyder stress. Sköt om er och miljoner kramar, älskar er!!!

2007-12-07 @ 15:20:54
URL: http://detischroeder.spaces.live.com
Postat av: Jessica

Skulle vi följas till stallet på söndag?

2007-12-07 @ 23:20:47
URL: http://jessica05.tjejsajten.se
Postat av: Anna

Tack Jeanette det var jättesnällt, jag blev faktiskt riktigt nöjd för en gång skull.
Självklart följs vi imorgon på julshowen. Ken skulle nog också med!

2007-12-08 @ 20:26:02
Postat av: Jeanette

Godmorgon William. Vill bara tala om att farmor älskar dig och dina föräldrar, det ska ni aldrig glömma!!!!!!!!!!
Puss och kram från din farmor

2007-12-09 @ 08:32:33
URL: http://detischroeder.spaces.live.com
Postat av: Jessica

Grattis på Anna-dagen!

2007-12-09 @ 21:56:25
URL: http://jessica05.tjejsajten.se
Postat av: Anna

Tack och bock gumman!

2007-12-09 @ 22:11:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0