Midnatt råder tyst det är i husen!

Idag har det varit luciafirande på kottens avdelning på skogsbackens dagis. Där mitt lilla hjärta nu vistas dagligen.
Det går jättebra så länge vi vistas i samma lokal, när han upptäcker att vi är försvunna sätter han igång och stortjuter tills vi kommer tillbaka. Nu är det ju så korta stunder som vi är borta med lite tid lugnar han sig säkert. Vi tar nya tag imorgon.
image213
I söndags var vi på stallets julshow och kikade. Det var väldans trevligt, även om lilleman var något skeptisk till om vi verkligen skulle se andra halvan efter pausen. Efter en god muta fick vi dock se lite till. Med bullar kommer man långt här i världen. Tycker lite synd om den stackars sate som fick sitta brevid oss på läktaren. William inledde en dialog som bestod av:
Hejjj!
-Hej!
Tittut! Hejj!
-Hej hej!
Buuuuh!!
- mmm Hej på dig lille vän!
I det här läget när farbrorn inte riktigt visste vart han skulle titta, något som Wille givetvis märker tar han sats och kastar sig över farbrorn för att försöka ta hans fina pälsmössa!
Det är rart med barn. När han tröttnat på farbrorn gick han över till att försöka skrämma Jessicas kompis Frida och se om han skulle kunna sno hennes telefon.. .Han är så aktiv min lilla gosse!
Igår hade familjen en hård dag. Först var vi på dagis mellan 9-11 och sedan sparkade jag och lilleman hem för att flytta över bilstolen och sedan bar det iväg till Piteå. I Böle gjorde vi ett kort stopp och gjorde ett jättefynd. Catrine var så snäll och gav oss en hel drös med jättefina kläder och skor. Bland annat en jättefin Reimaoverall med tillhörande vantar och mössa, ett par Ecco goretex vinterskor till nästa år och en hel massa fina innekläder.
Tusen tusen tack!
Efter stoppet bar det av till barnens hus där William valde ut sina julklappar. Sedan åkte vi in tills stan och handlade vidare. William fick då till sist ett par fina vinterskor. Dessa kan jag varmt rekommendera då de var så himla varma och lätta att ta på och av. Priset kan man inte heller säga något om, strax under 300 kronor.
image214
Efter shoppingen och en kort middagsrast åkte vi och gjorde en blixtvisit hos Kens morbror Mats med familj. Efter en snabb kopp kaffe och pratstund begav vi oss vidare till Svensbyn där nästa stopp var hos Kens arbetskompis Fredrik. Då fick jag ju äntligen se vem han var och hälsa på hans familj. Han hade världens coolaste hund. En svart bullterrier som heter Darko. Han var hur cool som helst. Shiva och Cleo tyckte att han var helfestlig och bastant. Shiva skulle testa att göra en säldödar stöt, som isbjörnar gör ni vet på honom, hon gör det jämt på Cleo så att hon flyger. Shiva tog sats och laddade iväg en riktig stöt, men men hon gick bet, det tog nämligen tvärstopp han stod som en fura. Hi hi ni skulle ha sett hennes min..

image212Fast svart och med hängöron så har ni Darko..
Jo jag kanske skulle nämna att han väger ca 35 kg..
Två slagna hjältar återvände till Arvidsjaur någon gång sent i gårdagskväll. Stackars Ken hade rejält ont.
Idag har vi som sagt hunnit med ett lussefirande på dagis och även ett hos mormor. Jag och lilleman var och hälsade på henne en sväng. Ikväll har vi haft besök, Petra och Robin har varit hos oss, Christina var på en föreläsning. De är så goa de här barnen så det är inte klokt!! Mycket bus har vi haft ikväll.
Nu skall jag gå och borsta mina gaddar och krypa ner i sängen. Nja kanske ska rädda lill-Cleo från tvättstugan, hon har fått bada ikväll. Shiva var så snäll och hjälpte till att tvätta lite.
Efter det ska jag dock sooova är så himla trött!
Fler  bilder finns på
www.williamlundqvist.spaces.live.com
Natti natti!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hej! Jag kan inte fatta att Wille har börjat dagis, han är ju bara en liten bebis.. Vi kanske skulle ha träffats någon kväll i veckan? Kram

2007-12-12 @ 00:07:11
URL: http://jessica05.tjejsajten.se
Postat av: Anna

Jo ni skulle kanske behöva träna lite mammaavhållsamhet! Kanske låna honom en stund eller kanske natta eller nåt.. Vad tror du?
Han är lite mammig för tillfället, kul va..

2007-12-12 @ 01:21:29
Postat av: Jeanette

Vilka fina bilder! Tittat om och om igen och drömmer att jag är hos er. Skorna är super fina. Jag tror också att Shiva är en toppen barnvakt, det ser man liksom på bilderna. Men herre gud vad jag längtar efter er och att kunna leka med min gullunge. Kom svar från Sundsvall och alla tre företagen vill ha Detlef, men att han är överkompetent och dom kan inte ge honom lön därefter. Men Volkswagen ska omorganisera sitt företag och vill anställa Detlef sedan, bara dom nu betalar en anständig lön. Det jobbet vill han ha också. Men han tar det i Ystad i alla fall därför då är det lättare att flytta upp i landet och kanske får han bättre lön när dom ser att han arbetat i det företaget som har med biltest att göra i Ystad. Hjälp, jag vet inte
varken fram eller bak eller öst och väst... Kom med goda råd.
Ska baka mjukkakor nu, önskar jag kunde kasta dom till er. Miljoner kramar fr. Mamma/Farmor/Svärmor.
ÄLSKAR ER, glöm det aldrig mina barn.

2007-12-12 @ 13:13:17
URL: http://detischroeder.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0