Snörvel, host och krax!

Så mår vi idag hela familjen. Värst är det nog för min lilla hjälte. Han har feber och snorar och hostar. Han har så svårt att sova när han är så här förkyld. Tur är väl att vi gör bort det nu för det är bara tre dagar kvar tills jag börjar jobba. Hoppas att jag är frisk till dess så att jag kan jobba. Dagen har varit tämligen lugn, lilleman har försökt hålla humöret uppe fastän han mår så uselt. Ikväll har Alex, Robin och Petra varit här och hälsat på, vilken snygg skoter Alex har köpt. Nu ikväll somnade lilleman så snällt klockan 8 men vaknade igen och kunde inte somna om klockan 9 så jag har spenderat en dryg timme på att söva honom sövde mig själv också.. för ovanligheten skull..
Igår har vovvarna gjort en rövare de smet och var borta en timme och kom tillbaka längs gatan. Har fäst ett koppel ute så att Shiva får sitta i så att hon kan vara ute en stund. Hon tror nog att hon kan göra som i Ballastviken och fara så långt så för tillfället får hon vara bunden när jag inte är ute med henne. Cleo smiter ju inte om hon inte har en huligan som följer henne vill säga.
Igårkväll tog vi en sparktur och ett träningspass. Det gjorde vi i förrgårkväll med. Vi tränade momenten och uppletande det går som smort enda problemet är apportering men det tar sig. Jag har listat ut problemet nu. När vi är ute och leker och hon hämtar en pinne så lägger hon den vid mina fötter när hon vill att jag skall kasta den, hon gör likadant med apportbocken. Har ju prövat jättemånga tips som jag har fått utan resultat men nu ni!
Nu har jag tillverkat en egen apportbock som det inte gör något om hon tuggar på. Vi leker med den men jag kastar den bara efter att hon suttit stilla med den i munnen några sekunder och nu håller vi på utöka tiden och det ser lovande ut, igår tränade vi även fot med den.Sedan var planen att föra över detta till en vanlig apportbock. Vad tror ni? Tanken är att skapa ett sug så att hon hela tiden går och väntar på att jag skall kasta den eller att hon får ha den en stund.
Nu ikväll kan jag vackert och heligt lova att det inte blir någon sparkur och inte heller blir det någon träning mår som en bäver.
Har skapat ett eget sug med men det kan jag inte tillfredställa..
Vill inte vara hemma, vill tillbaka till Ballastviken!
image230
Åke och Wille äter ost innan maten, Wille höll på dö av hunger!
image231
Få se nu, fyra bokstäver, världens bästa gammelmormor, vad blir det?
IRMA!
Gud vad jag saknar Ballastviken och er! Det vet jag att det är fler som gör, har fyra till här!
En bamsekram från oss till er!

Kör försiktigt i skåneland Farmor och Detlef. Hoppas ni har det bra!

Nu ska jag se om jag hittar televinken!

Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0