Julikalaset tar sin början..

A- smällen var det idag och det vill säga en dag med familjen. Vi har haft en riktigt mysig dag idag. Uppstigning vid klockan 08:30 men mys i sängen med hela familjen till klockan 09:30. Jag har hunnit med att sola lite på morgonen med, det var härligt och välbehövligt. Därefter gick vi ut på stan. Shiva skulle nämligen mijötränas vid hundar. När vi mötte första hunden ylade hon och reste ragg. Andra hunden blev det ett skall och tillrättavisning, nästa hund samma sak därefter tystnad. Hon var så duktig i folkmassan. Till en början kunde hon inte förstå varför hennes husse och matte inte ville hälsa på alla vi mötte, inte heller kunde hon förstå varför man inte får ta barns ballonger och leksaker. Varför får man inte smaka glass och hamburgare av främlingar, det smakar väl lika gott ändå!!
Hon han även med att ge en liten pojke en blöt puss, han gick förbi alldeles framför näsan på henne när vi stod stilla. Han blev som tur var inte rädd utan skrattade åt pusskalaset.
Betyget efter dagens bravader 10+
Lilleman tyckte dock inte att det var fullt lika trevligt att gå runt runt på samma ställe ioch stå stilla hela tiden och prata med folk, rör på vagnen, ge mig fart och fläkt!
Inhandling av köttfärs, hundleksaker och kläder blev det med. Hittade en tröja som jag skall bo i, Ken hittade tre. Halva reapriset, det är gott.

Ikväll har jag och Shiva lagt ett spår.
Jag är så smart att det är otäckt.. stackars hund..
För att jag skulle komma ihåg var jag skulle gå in så att jag inte skulle krocka med spåret jag hade lagt med leksaker snitslade jag ingången. Vad blir det? Jo ett spår till, förstår matte det? nähä...
Lillgumman följde gladeligen spåret till det riktiga spårets början. När vi kom dit förstod hon inte riktigt vad vitsen var. Hon hade ju redan spårat, nu kan vi väl leka med kottar och pinnar kanske lite mossa med...
Vi tog en paus här och fokuserade om oss.
Något förvirrad men spårade fint de sista metrarna till leksakerna, plockade upp alla och vi lekte länge, tänk vad matte blir glad för lite...
På slutet förstod hon vad det handlade om och tyckte det var jättekul, eller det tyckte hon hela tiden men förstod inte riktigt vad som var så kul.
 Vi ska försöka igen inom inte en så lång framtid.. Man lär så länge man lever.

Ikväll har familjen Lindqvist Lundström hälsat på en snabbis, gisses vad Liam växer.
Nu ska jag gå och hälsa på min älskade säng och pussa på mina älsklingar, speciellt en.
Har världens underbaraste son. Vad gjorde man med all tid innan han kom och varför känns det som att livet inte var värt att levas innan.   Du är mitt allt min son!image4
God natt!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag träffade också Liam igår =) Wille är ju bara bebis om man jämför med Liam. hehe.

2007-07-07 @ 12:27:29
URL: http://jessica05.tjejsajten.se
Postat av: liza

Halva reapriset på linkan, ja! :)

2007-07-07 @ 19:25:20
URL: http://barfotabarn.blogg.se
Postat av: Anna

Kanske är det den goda servicen på linkan som hjälper till...

2007-07-09 @ 13:03:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0