Vi lever faktiskt!

Vi har haft lite databekymmer igår när jag skulle lägga ut bilderna från de senaste dagarna. I helgen har vi haft så fullt upp så jag har helt enkelt inte haft tid.
Under lördagen hann familjen med att klippa gräset ( Anna) och trimma ( Ken) något ogräs hann jag tyvärr inte med, men men det får bli senare i veckan.
Under lördagskvällen var vi bortbjudna på middag hos Emelie, Rune och Liam där var också Louella, Totte och Valle, Angelica, Thomas och Tyra Vi grillade och drack alkoholhaltiga drycker, eller nja jag hade tänkt det men jag drack en cider och sedan tyckte jag att det räckte alldeles utmärkt.
Under söndagen var Ken på vift och kopplade el i Voutner, när han kom hem smet jag och hundarna i väg. Det åskade och spöregnade, vädret var med andra ord inte på topp. Det gick bra ändå. Hon är så fin min lilla vovve.
Måndag
Superväder hade vi, lagom varmt och en härligt svalkande vind. Dagen spenderades ute på bhk. Cleo var alldeles för seg för att träna, hon blir sån när det är varmt. Shiva var däremot kanonduktig. Hon struntade fullkomligt i alla andra hundar och människor det var bara matte och hennes leksaker som gällde. Har jag sagt att jag är supernöjd med det nyaste tillskottet i familjen??
257322-112257322-111
Vackra, vackra vovve!
Under dagen sov Wille så snällt undertiden jag tränade hundarna och vaknade precis när jag var färdig.
Vi gick sedan ner till sjön så att de fyrbenta förutom Cleo fick svalka sig.  De fyrbenta bestod av:
Malte, Tello, Musse, Kaiser, Cleo och Shiva. Ingen av samma ras det var lite kul..
När vi var klara på bhk begav vi oss till min mor. Hon övningskörde.. tro det eller ej..
Hon var väldigt nervös innan men det gick jättebra, mycket bättre än vad hon t ycker själv. Var "nästan" inte rädd alls.. Lill Wille sov under hela turen och ja jag hade ständigt ett öga på handbromsen..
Idag har vi hälsat på morfar. Han är så dålig nu, han är helt i sin egna lilla värld och kan inte kommunicera.
När han lyckas fokusera på William så ler han och tar i honom, det får hjärtat att smälta.
Det är så svårt att veta hur mycket han förstår när han inte kan prata längre.
Det sliter i hjärtat att William inte kommer att få se hur underbar hans morfar egentligen är. Det är ju tveksamt att Morfar lever när han är gammal nog att minnas honom. Morfar blir 75 i år och är i dåligt skick.
Jag blir alltid så ledsen  att det är svårt att hindra tårarna från att rinna nerför kinden  när vi varit och hälsat på pappa men det är det värt. Bitterljuvt är nog ordet jag letar.
257322-114Du och jag morfar!

Lite muntrare bild kommer här.
257322-113
Visst ser han psykotisk ut?
Har även uppdaterat fotoalbumet på den andra hemsidan, det var så många bilder att jag inte rymde dem här. Bilderna är på hela familjen även de fyrbenta..
www.williamlundqvist.spaces.live.com/
God afton!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Gu, så underbara bilder på Wille på det ändra sidan =) Tack för MMS:et idag!

2007-07-17 @ 22:03:56
URL: http://jessica05.tjejsajten.se
Postat av: Anna

Visst är han! Min lilla skatt. Har Lady hittat ett bra hem?

2007-07-18 @ 11:00:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0