vad härligt med sommar

Äntligen är det sommar, lagom varmt också. Idag har vi varit till en sjö och badat hunden, den ena kan ju ej simma ( Cleo). Många mygg och knott. Sedan var vi upp på Vittjåkk och promenerade och badade ännu mera. Det är KUL med vatten, pinnar och pippifåglar. Vi har även massakerat mattes plastpippi som är i utebassängen där vi badade länge. Varför får man inte bada hela dagen?
Vi har även dustat idag. Hon är envis denna vovven. Brottade omkull henne och höll henne i ca 5 min innan fröken behagade att ge sig.  Hon är ändå bäst, hon gör mycket rätt också betydligt mer rätt än fel.
Hon sitter nu snällt vid ytterdörren och väntar tills jag säger varsågod, likaså i bilen. Hon går snällt ut ur köket tillsammans med Cleo när det lagas mat.
Hon kommer när man ropar åtminstonde när hon själv vill... konstigt att matte försvinner när jag inte kommer, jag förstår inte det där.
Hon tar snällt hand om lillhusse fastän han nyper mig i öronen och smakar på mina tassar.
Är lugnare än Cleo inomhus, inte utomhus där är det full rulle.

Sätter in bilder här på vår dag. Lilleman är så lycklig nu när Heidi och Roald är här. Det är alltid någon som håller i mig och busar med mig.
Missade ett ypperligt tillfälle att ta kort på honom, han såg ut som Tintin när han vaknade. Han hade en stor lock i pannan. Jag var inte nog snabb helt enkelt.
Nu ska jag gå och äta räkor och dricka något gott till..
257322-64I datorn öppnas en helt ny värld...

257322-63
Heidi är allt bra snäll med mig!

257322-62
Utslagen efter dagens bravader

257322-61257322-60
Inte syns det väl att hon nockat till glasögon just innan kortet tas, jag ser ut som en
 mongoloid.
God kväll! Glad fortsättning på er alla jag känner!

Kommentarer
Postat av: jossipossi ;)

värsta sötvovven :)

2007-06-24 @ 08:49:13
Postat av: Jeanette

Hej! Vilka fina kort på Wille och hundarna. Kul att ni har fint midsommarväder. Här är det lite si och så.
Jag ska lägga mig och läsa i min bok, den är jätte spännande. Hälsa alla och miljoner kramar fr. Jeanette och Detlef

2007-06-24 @ 21:44:00
URL: http://detischroeder.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0