Vilken dag!

Äntligen kom hon, hunden som jag väntat så länge på. I över två år om vi skall vara noga. Var hon så underbar som jag önskade att hon skulle vara? Jag tror hon är bättre.
Hon har allt man kan önska sig från en riktig donna. Hon är smart, modig, envis... och inte minst vacker.
Dagen gick alldelses utmärkt. Vi har hunnit promenera hela familjen förutom Ken då för han har ju inte kommit hem än.. snyft..
Vi har haft besök av Emelie och Liam. Liam fick sig en redig avtvättning, tror inte han har badat idag.. hi hi
Fick en inbjudan till Liam och Valles dop. Nu får vi skämmas lite att vi inte bjöd dem. Till vårat stackars försvar måste jag väl säga att våran släkt är STOR tillsammans. Vi hade bjudit nästan 40 personer bara där. Sedan visste jag inte riktigt var vi skulle dra gränsen med vännerna, du får komma men inte du, det blev så knäppt, så iskalla som vi är bjöd vi ingen bara släkt..    Förlåt!
Ikväll har vi efter att den övertrötta sonen äntligen somnade hunnit med en promenad i skogen med ca 250 meters radie från huset om han skulle behaga att vakna. Jag hade barnvakten i fickan.
Shiva har jagat kottar och pinnar medans Cleo sett ut som ett frågetecken, varför i all världen jagar du de där, de rör ju inte ens på sig..
Shiva har även hunnit med ett dopp i våran bassäng på gården.
Sedan har vi hittat ett stort trappmonster, visste ni att det bor troll i trappan? Det är helt säkert!
Efter mycket möda och lite stöd från Cleo som gick upp och ner för trappan och ett ivrigt lockande från mig längst upp i trappan kom hon tillslut upp. Men ner, är du galen det går inte. Vi tar det monstret imorgon. Vi skall inte plåga stackarn för mycket ¨på en dag.
En som är mycket glad åt vårat nytillskott är William. Han har jagat henne i gåstolen hela dagen och sedan blivit tvättad av en väldigt glad valp. De har lekt så bra ihop idag.
Nu skall jag ta och gosa upp en sötnos till valp och se på tv en stund.
Ha det så gott!
257322-51+257322-50 =
257322-54

Är du helt säker på detta Cleo?
257322-53

Okej då, jag kan flyga, jag är inte rädd!!
257322-52
Kan man göra annat än att le?


Kommentarer
Postat av: jeanette

Hej!
Vilken dunder söt hundvalp! Nu är ni väl lyckliga hundägare.Jag blir riktigt avund. Skulle också vilja ha en, men det lönar sig inte för oss så länge vi bor i lägenhet och här i Tyskland. Kanske när vi flyttar till Sverige och köper ett hus. Kul att valpen kommer överens med William och Cleo med. De blir nog världens
bästa kompisar dom tre.
Här har det varit otäckt varmt, för att inte tala om på jobbet. Men idag regnar det och åskan bråkar, 22°. Det är nästan skönt fast jag gillar inte när det åskar. Hur är vädret i Arvidsjaur? Hoppas bra.
Ikväll ska vi plocka körsbär om det inte spöregnar.
Ja, imorgon kommer Ken hem igen. Då behöver ni inte vara ensamma i fyra dagar. Jag ska skriva mer på min blogg. Miljoner kramar till er alla. Älskar er!

2007-06-20 @ 08:17:48
URL: http://detischroeder.spaces.live.com
Postat av: Emelie

Hallå! Det gör absolut inget att vi inte var på erat dop, så du ska inte alls skämmas! Gud vad hon är söt valpen, man blir lite avis... man glömmer fort... :-) Ha det bra!

2007-06-20 @ 17:50:03
Postat av: Linsan

Ja du Anna det var en riktig sötis:)

2007-06-20 @ 18:12:43
URL: http://Linsan01.blogg.se
Postat av: Linsan

vilken sötis:)

2007-06-20 @ 18:20:31
URL: http://linsan01.blogg.se
Postat av: Katharina

Hej Anna. Jag heter Katharina matte till Cliff, kul att se att Shiva en av Cliffs små har vuxit på sig, skrattar när jag läser vad du skrivit bl.a. monstret i trappen Cliff var också lite tveksam i början tills han besegratt monstret. Hoppas att allt går bra. Hej Katharina.

2007-06-20 @ 21:38:18
Postat av: Anna till Linsan

Visst är hon go!!

2007-06-20 @ 21:58:01
Postat av: Anna till Katharina

Hej!
kul att du hittat till vår sida. Jo de där trappmonstrena är inte att leka med.
Jag är så himla nöjd med henne det lilla jag sett hitills. Hon är så lättlärd och positiv. Precis den hund jag längtat efter att ha. Förhoppningsvis blir det träning och tävling framöver.
Ha det så bra.
Mvh/ Anna

2007-06-20 @ 22:01:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0