Vad tiden går sakta...

Igår var förberedelserna i full gåll för Kens hemkomst, idag fortsatte dem trots det tråkiga beskedet att han ej kommer idag. Kanske imorgon!
Jag bestrider inte det faktum att det är bäst att han stannar tills han får klartecken men tiden går så långsamt här hemma..
Varje vaken minut går till att längta efter min vän.
Igår var jag och lillevännen och vovvarna på långpromenad mot K4, helt plötsligt korsade en renflock vägen, det du Angelica.. Jag tänkte lite på dig när de kom dundrande..
Hann tänka, det var den hunden det var trevligt att lära känna dig..
Shiva gick fram sprang längs efter flocken, jag tänkte att det var värt ett försök att testa henne. Lockade på henne lugnt och fint.. Hon kommer som skjuten ur en kanon och sätter sig på min vänstra sida och tittar på mig.
Hjärtat smälter ju, kommer hon med en renhjord framför sig kommer hon alltid.
Vi fortsatte promenaden och på hemvägen gick vi ett spår som jag la ut tidigare. För skoj skull testade jag ett spår på Cleo den noslöse, hon spårade..
Först apportering och nu spårning, vad händer?
När vi kom hem från vår promenad möttes vi av Robert, Eva, Rickard och Carro och även arbetsterapeuten Lena. Hon installerade en toalettsits med handtag, höjde upp sängen och installerade en duschstol. Nu ska det bli lättare för Ken när han kommer hem. Idag har jag även ändrat möblerna i sovrummet. Flyttade ett sängbord och flyttade sängen mot väggen så att det blir mer plats för Ken att ta sig fram.
Idag har vi även hunnit med en promenad till konsum och ett kort hundträningspass på gräsmattan.
Tog den här bilden igår kväll, han var så söt när han låg fel väg i sängen..
257322-179 zzz zz zzzz

Vi älskar dig Ken!
257322-180

Nu skall jag gå och dricka the och kika på dumburken

Tack alla som jag känner!

Kommentarer
Postat av: Angelica

ojoj... så rädd jag hade varit... Så många tårar jag skulle fälla =) Men jag är ju en hare då de gäller Tomtens husdjur =P
Tänkar massa på dig och din vän! Er!
Vi finns om ni behöver!!Sköt om er tills vi ses...

2007-10-14 @ 12:58:12
Postat av: Jeanette

Ja, nu är jag tillbaka i Tyskland. Det är inte precis vad jag vill. Längtar tillbaka till er. Pratade med Ken idag och det känns bättre nu när jag vet att det gör mindre ont. Kanske kommer han hem till dig och lilleman imorgon. Mina tankar är hela tiden hos er alla tre. Jag skulle så vilja finnas nära er. Men i alla fall kämpar jag för det.
Miljoner kramar till er alla, jag älskar er-glöm det aldrig.
Jeanette

2007-10-14 @ 18:53:11
URL: http://detischroeder.spaces.live.com
Postat av: Anna

Tack tack Angelica det värmer!!!

2007-10-21 @ 23:50:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0