Ordningen är återställd

Internet fungerar och allt är som det ska. Har haft så fullt upp i helgen att jag inte haft tid att skriva.
Under lördagen var Rickard och hans kompis Jesper ( tror jag att han hette) här och gjorde ett tappert försök att laga Rickards crossare, tyvärr utan framgång. Lördagskvällen bestod av mys framför tv:n med en bra film, eller nja jag somnade efter tio minuter men Ken tyckte den var bra. Den vi såg i fredags tyckte jag var stenkul dock, på smällen.

Nu blir det en hund avrapport, för dig som tycker att detta är urtrist hoppa ner en halv sida..

Söndagen spenderade jag i vanlig ordning på bhk. Vi hade ju tävlingslydnadskurs. Hur det gick, nja sådär. Fokus väl inte direkt på mig, Shiva hade fullt upp med alla andra nya vovvar. Vi gick igenom apportering, linförighet, platsliggning och tandvisning.
Apportering
Tycker jag är svårt att få grepp om genom att jag aldrig tränat det med föregående hundar. Hon tar apporten men tuggar på den sedan tycker hon att det är stentrist att ta den när hon sitter stilla. När jag kastar den är den kul igen men då är det ju svårt att korrigera tuggandet. Sedan har vi ett bekymmer till och det är att hon gärna tar den snett. Vi ska dock hårdträna på detta jag lovar. Förhoppningsvis får vi bukt med det snart.
Linförighet
Går bra när vi jobbar på självständigt, då kör jag bara korta sträckor med halter och vändningar och avslutar innan hon tappar fokus. Nu skulle vi gå på led och leka följa john en längre sträcka, då är det ju betydligt svårare.
Platsliggning
La henne i kopplets längd med kopplet kvar. En hund for upp och började leka med en annan vovve brevid henne och då steg hon upp och blev väldigt uppjagad. När jag fått henne lugn igen låg hon dock fint.
Tandvisning
Tillgänglighet är ju inte problemet här utan snarare att det kanske är nog så mycket av det goda. Det är svårt att få henne att sitta i lugn och ro, hon vill ha lite intimare kontakt med personen ifråga först gärna med lite pussar, kanske sitta i knä en stund. Jag är dock inte speciellt orolig för detta moment.
Efter kursens slut tränade vi en kort stund själva och gick igenom de övriga momenten. Hon gick som en klocka. Hon kan nu med störning, läggande och ställande under gång, inkallning ( suveräna ingångar idag) samt hopp över hinder. Linförighet kortare sträckor, kryp med handtecken.
Tränade även Cleo en kort stund, gick igenom momenten och körde en agilitybana som donnan tyckte var lite kul annars är det väl inte så märkvärdigt att vara på bhk..  Tur att den andra vovven älskar det!
Jo jag vet att det blev mycket hund nu..
Nu är hundsnacket slut..
Under söndagens andra hälft var det fullt upp. Petra kom och hälsade på, skötte lillvännen. Cecilia var förbi en stund. Sedan drog vi iväg till Piteå och köpte en husvagn.
Jo vi har äntligen hittat en vagn till rätt pris.
Ska ta bilder idag så ni får se hur fin den är.
Nu kan vi fara och hälsa på er alla vänner! Nu kan vi parkera våra hundar och och ändor var vi vill!
Husvagnslivet here we come!
257322-145257322-144Skum och valar är skoj!

Kommentarer
Postat av: Jessica

WILLIAM ÄR SÅ UNDERBART SÖT, HJÄRTAT SMÄLTER!

2007-09-10 @ 14:51:59
URL: http://jessica05.tjejsajten.se
Postat av: Jeanette

Först ska jag säga att jag tycker precis som Jessica, William är söt så hjärtat smälter.Men jag såg inte att du skrivit mer i bloggen, om jag sett det behövde jag ju inte ställa den dumma frågan vad ni ska med en husvagn. Nu vet jag ju att ni ska parkera hundarna och era ändor i den, ha ha. Det blir säkert bra.
Kram till nästa gång.
Jeanette

2007-09-10 @ 16:04:27
URL: http://detischroeder.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0