Isvatten vill jag ha över huvudet! Ge mig styrka!

Igår dök Linda Larsell upp i programmet, en kvinna som anklagats för att sälja sjuka hästar som friska. Linda fick en tuff diskussion, och även om hon inte framstod som vidare sympatisk stod ändå hennes ord mot hästköparnas. Vem som hade rätt var inte helt självklart - tills Lindas stolthet fick nog och tyckte det var dags för replik. Det lät ungefär såhär:

Hästköpare: Du tar ju inte hand om dina hästar ordentligt!
Linda: Jag tar i alla fall bättre hand om mina hästar än du och din feta dotter gör!
(Aschberg: Nu är du ute på jävligt tunn is Linda.)


Ajaj, Linda. Inte så smart drag. Att gå på en redan uppretad mamma och mitt i allt dra in hennes dotters övervikt i frågan är inte det bästa sättet att få folk på sin sida. Vad trodde hon? Att mamman skulle svara "Fan Linda, det har du rätt i. Mitt tjocka barn och jag kan ju jävlar i mig ingenting om hästar! Och visst är hon fet? Haha!"??

Men det är en klassiker. Ett fenomen så typiskt människan. Slag under bältet, personangrepp, den lätta vägen ut. Man vinner inget omedelbart på det, men man får motståndaren att förlora fokus, kanske vackla till och tappa garden. Hittar man en svag punkt är det bara att trycka med allt man har. Borra sig in och slå rot.
Det är den feges väg och har alltid varit. Från dagis till styrelser, i klassrum, på idrottsplanen och innanför hemmets väggar. Mobbare och översittare har använt sig av tekniken sen urminnes tider, och kommer så fortsätta.
Stoltheten kan rädda oss ur situationer av förnedring, men den kan också hindra oss från att någonsin utvecklas till något annat än fega larver som aldrig kan yttra de magiska orden "Sorry, jag hade fel".
Hittade denna text och kan inte annat göra än att instämma,
Sitter och laddar inför morgondagens kursdag. Hoppas att det blir skoj och att mina byxor hinner torka!
Har haft en par tuffa arbetsdagar och ser fram mot lugn och ro och omväxling i två dagar. Missförstå mig rätt jag älskar mitt jobb men det är lite mycket nu bara.
image326
Tänk  vad man kan ha ett skosnöre till..gissa vars han stoppade det..

i näsan- alltid en favorit med viss nys och tårfaktor- alltid spännande
i munnen- en ny spännande smak denna gång av sura tår..
i örat-undra hur långt in den går och kittlas gör det..

Älskade underbara gullunge!
Mammas skatt! Jag älskar dig mest av allt.

Kram kram på alla er andra!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jag blev alldeles förskräckt när jag såg Insider... Hur har man samvete att sälja sjuka hästar som tävlingshästar, men vissa människor går bara inte att förstå sig på!

Jag gissar at William stoppar skosnöret i näsan! :)

2008-04-26 @ 09:44:21
URL: http://kajsik.blogg.se
Postat av: Jessica i fyllan igen..

Hoppas ni får en helg med massa mys..
Jag tänkte att jag kan ju skriva en kommentar i fyllan den här helgen oxå eftersoom ni tyckte de var kul =) Miss U.

2008-04-26 @ 23:23:09
URL: http://jessica05.devote.se
Postat av: Anna

Visst blir man rädd när man ser sådant jag håller helt med dig Kajsa. Vad kul att du kommenterar i våran blogg!!
Lilla fyllkajan du förgyller min dag!

2008-04-27 @ 19:13:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0