Sparksäsongen är officiellt över!

Dagen till ära är det strålande solsken och varmt och gott. Nu kommer det att ta lite längre tid att ta sig till jobbet. Nu är det promenader som gäller framöver. Problemet är att jag först måste gå med barnvagnen till dagis, sedan gå hem igen och sen gå på jobbet. Det är ju lite bökigt men det går ju.
Har haft lite problem med bloggen när de bytt domän så jag har inte kunnat skriva något. Helgen gick på tok för snabbt. Under lördagen jobbade jag med Erika på Stockis med en handikappkörning och söndag var det styrelsemöte. Hundträning hann jag inte med för Ken var borta. Däremot tränade jag vovvarna på kvällen hemma. Den som gick bäst var faktiskt Cleo. Långnäsa var lite seg. Hon gjorde alla moment men var lite loj så vi avslutade ganska snabbt. Cleo tutade jag  på lite längre eftersom att hon tyckte att det var toppenskoj.
Gjorde några linjeinkallningar, jag ställde dem på led och kalllade in dem efter varann så att de måste gå förbi varandra och sitta åt fel håll en stund. Jättesvårt men jättekul tyckte de båda.
Lilleman har hunnit med en bedrift som finns på bild. Hade precis badat honom och klätt honom med nya kläder. Hade även råkat glömma badrumsdörren något på glänt. Givetvis tar lillchefen tillfället i akt och går på toaletten och hoppar i det gamla badvattnet i badbaljan som står kvar. Lilleman sken som en sol när jag sprang in. Han var helt överlycklig. En gång fick jag bada tre gånger!
Kan berätta att det var en bedrift i sig själv att få av honom kläderna och framförallt blöjan. Den var tung!!

image297

Nu ska jag gå och skriva lite blanketter till kära fk och sedan är det jobb som gäller för hela slanten.
Eller nja först en prommis. Förresten  igår började ju Liam på dagis så nu har William två polare in crime..
Liam och Valle!

Har lagt ut bilder på den andra sidan.

www.williamlundqvist.spaces.live.com

image298
Han är snabbare än blixten. Han vet så väl att han inte får rida på hunden men nog hinner han ändå. Hon är ganska söt lillgumman. När hon tycker att han blir för vild, vilket hon tyckte två sekunder efter denna bild är tagen så sätter hon sig helt sonika upp. Då åker han kana av , då ställer hon sig och slickar honom i ansiktet. Sen leker de vidare. Jag fick en gång höra att en bättre barnvakt än en schäfer kan man inte få, jag börjar tro att det stämmer!

Kram kram nu ska jag feja!


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Hej mina kära! Häftiga bilder, Lillen gillar verkligen vatten, det ser man. Ja, nu kan man börja räkna dagarna till flytten. Den 12: e bär det iväg till Skåneland. Vi bor bland kartonger nu, men det går bra.
Jag ber varje dag att ni kanske kan komma ner i sommar. Med bil det förstår jag är omöjligt, men kanske med flyg. Hoppas kan man ju. Har sagt upp mitt jobb nu, det känns lite konstigt, men jag vet ju att ett nytt jobb väntar och det ska bli kul.
Sköt om er nu och kom ihåg hur mycket ni betyder för mig, glöm det aldrig. Älskar er!

2008-04-02 @ 08:41:05
URL: http://detischroeder.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0