Nya tag!

Jo jag vet att jag är urusel på att blogga. Jag har haft så mycket på tallriken så jag skyller på det.
Nu har vi haft en fullspäckad tävlingshelg i Sorsele och tömt stugan i Långträsk.
Nu kommer det hundsnack

Tävlingen då:
Lördag
Spåret i apellen missade vi slutapporten och hade därför ingen chans att få godkända poäng. Att hon missade pinnen skyller jag helt och hållet på hennes radiostyrda vettskrämda matte, som inte hjälpte till för fem öre.
Lydnaden i apellen gick jättebra, hon nollade framförgåendet men det visste jag ju om. Apporten la hon vid mina fötter men det momentet kunde hon inte, resten gjorde hon bra. Hundar klev upp på platsliggningen men hon låg som en fura. Eller hon satte sig men det räknades som att hon blev uppkörd och jag fick lägga om henne och det gjorde jag. Mest för hennes skull så att hon skulle veta vad som var rätt och vad som var fel.
Lydnaden gick jättebra förutom hoppet. Där igen måste vi skylle på klantarslet som för hundstackaren. Placerade henne alldeles för långt ifrån hindret och gick sedan själv för långt ifrån. Hon gick på sidan och där missade vi första priset med ynka 6 poäng.
Söndag
Apell
9  på spåret av 10 möjliga. Jag har världens bästa hund tralallallalala
Lydnaden lekte hon sig igenom´, inte så konstigt eftersom hon fick ligga 4 platsliggningar på raken. Först två på lydnaden, omläggning pga hundar som steg upp. Sedan samma sak i apellen. Hon låg igen som en fura fast hundar busade kring henne.
Sedan var hon inte på topp på apell lydnaden men det gör inget. Resultat: Godkänd!
Efter denna hade hon femton minuter på sig innan vi skulle in på lydnaden. Hon var helt knäckt. Jag spolade av henne och proppade i henne korv men hade tänkt stryka mig.  Vi gjorde ett försök. Linförigheten var seg men resten knäckte hon. 172 poäng och med råge godkänd!
Jag kan bara konstatera att jag har världens bästa hund!
Nu skall vi tävla i helgen igen och jag hoppas att vi kan knipa ett första pris till då har vi LP1 och då tycker jag att vi kan gå vidare till tvåan. Ville att hon skulle vara säker i ettan och valde därför att ta LP1 fast man får flytta upp efter ett första pris i Ettan om man vill. Sedan hade jag tänkt försöka klämma in en apell till i höst.
Nu är hundsnacket slut.
Lilleman är sjuk stackars lille knyte. Han har haft feber och blåsor i halsen nu bara blåsor.
Imorgon ska han dock få fara på dagis.
Älskade lillpalten.
Han pratar nu för fullt och försöker säga det mesta även om inte omgivningen förstår vad han säger.

Lovar att skriva inom en inte för avlägsen framtid.
Har lagt upp två album på den andra sidan:
www.williamlundqvist.spaces.live.com
Hej Hej

Kommentarer
Postat av: Katharina Forberg

Hej Anna!

Det är hur kul som hellst att få möjligheten att följa dig och Shiva med era framgångar tillsamans. Det ser ut att gå bra för er. Lycka till fram över.

Hällsningar från Cliff och Katharina

2008-08-29 @ 23:52:15
Postat av: Anna

Tusen tack Katharina!

Jag har ju fått världens bästa hund. En sån här hund får man en gång i livet!

Vad roligt att se att du är inne och läser hos oss.

kram kram

2008-08-31 @ 16:59:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0