Julmys!

Idag är det första advent och mys för hela slanten. Lilleman och jag har varit krassliga denna vecka och det verkar inte ge med sig. Lillen mår bra men hostar på natten.  Jag mår inte särskillt bra men det ger nog med sig snart. Jag preparerar mig med ingefärste.
Lillen har haft en riktig oturshelg. Han har ramlat och slagit sig hela helgen. Idag hann han med tre vurpor med näsblod, bula och rivsår som följd.  Han har växt ganska mycket nu på sistonde så det kan vara det som gör att han inte riktigt har koll på kroppen.
Förutom olycksfallen har han hjälpt mig att sätta upp julgardiner och stjärnor. Vi har hunnit med att julpynta till mormor och morfar.
Igår satte vi upp julgranen ute. Eller granis som han kallar den. Eller nja hjälpte, han sitter mest på skotern och leker. I fredags när vi  pyntade  till nonno  träffade vi d--epmpsy. Han gillar Dempsy, alla karlar vi möter som har skägg ropar han hej och sedan DEMPSY! Det är lite jobbigt ibland när de man möter inte svarar för då ger han sig inte.
För någon dag sedan var Ken ute med honom på gården, då gick det förbi en tant. William sken upp som en sol sprang fram mot trottoaren pekade på tanten och ropade TOMTE! TOMTE! Tanten rörde inte en min utan fortsatte bara efter gatan. William fortsatte dock att ropa länge efter henne.
Förstår inte hur man kan vara så stel att man inte rör på smilbanden åtminstonde.

Idag har varit ute på julskyltningen och gått med bobben hela familjen. Sedan lekte vi i snön och bakade lussekatter och pysslade med pepparkakor och kristyr som vi ska hänga upp. Ikväll har vi även gjort brända mandlar inför julen.
Kort och gott  en riktigt traditionell första advent.

Lillen tryckte i sig hela två lussekatter och ville fortfarande ha mer trots att vi nyss hade ätit. Det syns ju på lillmagen och kortet är taget innan han började fika.

Vi fikade inga pepparkakor för han tjuvade så många när vi pysslade med dem som vi skulle hänga upp som pynt.

Så här snygg frilla får man när man varit ute och lekt i snön.
Hur kan man inte vara glad när man har en sån här glädjespridare runt sig hela dagarna!
Älskar dig mer än ord kan beskriva min lilla ängel!
Kram kram på er!

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Nä men vad söt man kan vara. William är ju världens charmtroll. Och vilken mysig första advent. Jag blir alldeles varm i hjärtat när jag ser bilderna och läser vad ni gjort. Att lillen ramlar det är bara normalt i den åldern, det händer nog flera gånger om dagen.

Vi var till Simrishamn på julskyltning, men det var bara en besvikelse. Det var som en vanlig torhandel, utan julpynt och ingen som helst julstämning (och naturligtvis ingen snö). Till och med julskyltningen i Arjeplog är stort mycket mer än den i Simrishamn.

Miljoner kramar till er och glöm aldrig hur mycket jag älskar er!!!

2008-12-01 @ 08:10:37
Postat av: Ann-So

Vad duktig du är med allt julstök!!! På villavägen 21 blir det pepparkakor från konsum och inte en enda bränd mandel :) Kram

2008-12-01 @ 12:42:18
Postat av: Anna

Nja jag måste nog krypa till korset och erkänna att jag älskar allt som ens kommer i närheten av julbak, pyssel och pynt. Den där julstädningen där emot tycker jag mindre bra om den ger mig magsår.

Alla är bra på nåt jag är väldans bra på att stöka till köket så att Ken får gråa hår, kanske jag kan överlåta julstädet till honom? Eller kanske inte...

kram kram och tack för att ni skriver här inne då blir jag glad!

2008-12-01 @ 23:17:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0