Julstök etapp 3

Snart klart nu va? Nej inte ens nära. Jag har bakat färdigt tror jag. Har inte pyntat färdigt min nedervåning ( vi är ju aldrig där) Måste städa färdigt och laga mat. Det har jag inte börjat med ännu. 
Idag har vi bakat potatisbakelser och nougatkakor samt ett pepparkakshus. Vid husets ritning tog Ken över rodret som den man han är. Vi hjälptes åt att baka men monteringen och dekoreringen har han gjort helt själv. Om man inte räknar med mina pekfingrar så har jag inte gjort ett skvatt.
Det slutliga resultatet...
Kunde verkligen inte ha gjort det bättre själv.
Gissa om lilleman har fått ett fint pepparkakshus!

Det är så fint, på gavlarna är det riktiga fönster med gelatinblad på insidan så att det ser ut som riktigt glas. Vi ska se om vi hittar belysning till huset innan jul då blir det helt perfekt.

Har lagt ut mer bilder på den andra sidan.

www.williamlundqvist.spaces.live.com

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Catrine & André

GOD JUL & GOTT NYTT ÅR

Önskar vi alla från S*Njalleskogens

2008-12-22 @ 07:15:31
URL: http://www.njalleskogens.se
Postat av: Jessica

Men så fint det blev pepparkakshuset! Levde du över gårdagen, eller jag kanske ska fråga om du lever idag?

2008-12-26 @ 13:23:40
URL: http://jessica05.devote
Postat av: Anna

Jo visst blev det fint men det är tur att jag har det på bild innan William åt upp en gavel!

Angående juldagen så hade jag så himla skoj, vet inte när jag hade så skoj sist. Känns lite idag är så himla trött fast det idag är dan dan efter!

2008-12-27 @ 22:58:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0