Äntligen är det helg!

Som jag sa tidigare så blir jag nog en helgbloggare, är alldeles för trött under veckan.
Veckan har gått alldeles utmärkt även om jag råkat jobba in 12 timmar på en vecka. Detta fastän jag inte tänkt det..
Det är ganska hektiskt när terminen skall igång, har man dessutom varit borta ett och ett halvt år så är det ännu bökigare.
Nu är dock läget helt under kontroll och rideleverna är välkomna!
image248
Visst har  vi snygg damsugare? För att inte tala om städhjälpen!!

Mitt lilla hjärta har det så bra på dagis men han vill inte hem. Han är så glad när jag kommer men har ingen lust att sluta leka med sina kompisar. Han har varit så trött på morgonen när jag lämnat honom det har varit tidiga mornar. På kvällen har han varit i grinigaste laget och helt slutkörd. Det blir nog bättre nu när vi börjar senare på dagen då hinner vi leka och gosa hela morgonen. Det blir inte så mycket kvalitetstid på kvällen när både han och jag är jättetrötta. Tror att detta med att jobba kväll är bättre än man tror. Vi får hela förmiddagen istället för någon stackars timma på kvällen då det både skall ätas middag, kvällsmat och badas det blir inte så mycket tid över..
Sen har jag ju onsdag och fredag då jag jobbar dagtid.
Problemet är ju när Ken börjar jobba om han jobbar borta hur f....n löser vi det då? Det går inte men den dagen den sorgen..
Igår slutade jag lite tidigare så vi var ute och åkte spark, Shiva hade på sig sin nya snygga sele som funkade super.. bilder kommer..
Idag har vi varit på varuhuset och kikat lite vi tog sparken ner och så sparkade vi en liten omväg på vägen hem.
Lilleman sjöng och ropade och surrade på varuhuset , det var inte bara en tant som skrattade åt honom. Vet ni förresten hur svårt det är att plocka godis när man har en godistiger med sig?
Dagens lördagsgodis blev lite dåligt sorterat. Vi träffade förresten lillElsa och Johanna där också. Oj så  himla go hon är! Nu ska vi försöka klura ut vad vi skall äta till middag! Det ständiga bekymmret.
Några tips? Igår åt vi så smaskig middag. Kyckling i ädelostsås mums!
Skriver kanske mer imorgon.
image247
Mina älsklingspojkar busar!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Wille är min idol!!

2008-01-12 @ 16:39:10
URL: http://jessica05.tjejsajten.se
Postat av: Annika

Renskav med pasta, korvstroganoff och ris, fredagskyckling (supergott), pölsa och rödbetor (gillas dock inte av alla) och till sist ett beprövat kort: varma mackor. Tjing! :) Puss och kram.

2008-01-13 @ 14:22:56
URL: http://lillankans.blogg.se
Postat av: Jeanette

Kul att allt fungerar bra. William blir nog ordentligt ompysslad av alla på dagis. Vilket middagstips blev det? Jag skulle ha valt pölsa och rödbetor, smaskens.
Här finns det inte pölsa, tyvärr. Förstår att ni är trötta på kvällarna. Eftermiddagarna är också för korta när man kommer hem. Funderar fortfarande om jag ska komma hem och försöka arbeta lite. Jag behöver bara 8 timmar för att det ska räcka att komma med i Alfa-kassan. Jag kan ju ta ut min tre veckors semester från mitt nuvarande jobb. Nästa måndag kör Detlef till syd Italien tre veckor genom jobbet. Dom ska test köra bilarna där. Det blir trist här hemma, och nu när inte Rickard bor hemma längre. SNYFT! Ja, ja, har ju mitt jobb, men det är ju bara tisdagar och fredagar. Är annars allt bra med er? Hoppas det. Fina bilder!!! Önskar jag kunde plocka ut William ur bilderna och gossa honom. Han är ju världs go. Nu har jag pratat med Ken i telefon. Miljoner kramar, älskar er

2008-01-13 @ 23:57:36
URL: http://detischroeder.spaces.live.com
Postat av: Annika

Anna. Tack för peppen! :) Jag vet, jag ska skärpa mig.. Men du, det är klart att du ska få receptet - det är svinenkelt att göra, till och med jag klarar av det. Jag tror att jag har kvar din mail, så jag provar skicka det till dig idag. Kramar.

2008-01-14 @ 08:01:23
URL: http://lillankans.blogg.se
Postat av: Jeanette

God morgon, vill bara tala om hur mycket jag älskar er! Hoppas ni får en bra helg och att det slutar med snöandet.
MAMMA

2008-01-18 @ 05:51:09
URL: http://detischroeder.spaces.live.com
Postat av: Jessica

Nu vill jag ha en uppdatering..

2008-01-20 @ 10:18:06
URL: http://jessica05.tjejsajten.se
Postat av: Anna

Tack detsamma! Puss och kram!
Den kommer alldeles strax...

2008-01-20 @ 20:35:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0