Snön ligger vit på taken bara... är vaken.

Nu kommer den berömda helgbloggen...
Veckan har förlöpt relativt smidigt några små tvister om sadelkammare och diverse men inget jag inte klarar av. Förstår inte riktigt hur man orkar lägga ner energin på sådant känner mig helt obrydd.Jag har hunnit med att rida i veckan, i onsdags red jag Miss Pi och Nea och i fredags Nea. Det var så trevligt.. Kul att se att jag fortfarande kan rida.
Men denna blogg är ju inte till för jobbsnack så jag skall försöka låta bli..
Min älskling har det så bra på dagis han har lärt sig att åka rutchkanan alldeles själv. Han klättrar upp för stegen sätter sig på rumpan och tar sats och flinar hela vägen ner.
Lysknapparna har han även lärt sig fippla med på dagis till fröknarnas stora förtjusning, han kan nämligen slå av lyset men inte på.
Han har även börjat säga näe och skaka på huvudet innan han gör sina hyss, han gör detta innan han klättrar upp stolar och hallbyrån.
De små lurviga mår prima. Den yngre är vildare än tåget. Hon drar mig till och från jobbet varje dag. Nu har hon börjat få upp konditionen så nu går det av  bara farten. Någon träning har det inte varit. I söndags var det ju instruktörskurs så då kunde vi ju inte träna på klubben. Onsdagarna vill jag ju vara med min lilleman när jag väl är ledig.
Idag har vi varit ute hela familjen eller förutom Ken som busat med fjällman.
Först var vi på varuhuset och köpte gardiner och lite annat kolijocks, fint ord va..
Sedan sparkade vi vidare till dollar och köpte hundben och lördagsgodis.
Vi tog en liten omväg hem så att vi fick vara ute lite längre det var så himla härligt ute.
Nu ikväll har vi ätit tacos med mamma. Lilleman har busat så med mormor. Sedan har han varit så go med henne och suttit i knä och druckit kaffe och läst sagor.
Så här i skrivande stund har vi besök av Stefan och Anders och Fjällman. <no more comments> men jag får le.. så mycket kan jag avslöja..
Imorgon skall jag byta mina gardiner, städa och tvätta och sen ska vi ut och sparka..
Har något svårt att koncentrera mig på mitt skrivande kanske jag hinner med att skriva  imorgon.
image252
image253
Jo jag glömde ju att berätta att Wille är besatt av sina solbrillor. Han vill ha dem hela tiden helst skulle han vilja ha med dem till dagis. Han var helt vansinnig när jag tog av honom dem när vi skulle iväg.


Nu ska jag vara social..
Kram kram


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Kul att höra från er. Jag förstår att det blir jäktigt under veckan. Känner till det av egen erfarenhet.
Imorgon blir jag ensam här, Detlef kör till syd Italien och ska arbeta där två veckor på testbanor.
Idag är det fem grader varmt, vi ska ut och promenera efter maten. Hoppas allt är bra med er, saknar er så mycket. Pratade med Robert i fredags och Rickard. Marlene ringde fredagkväll, det gjorde mig verkligen glad. Hon skulle på bio lördag med sin "pojkvän", berättade Robert för mig. Han lät inte speciellt glad över det. Imorgon kväll ska jag jobba ett extra skift mellan 18:00 och 23:00. Det är massor av sjukskrivningar just nu. Karnevalen har ju börjat och då "sjukskriver" man sig i Tyskland. Karnevalen här är heligare än när dom blir föräldrar. Dom spökar ut sig och super en hel vecka. Man ger t.o.m tips via TV hur folk ska äta för att orka supa i flera dagar. SJUKT, SJUKT!!!
Nu ska jag se vad som händer med maten på spisen.
William är ju hel cool i sina solglasögon, han är sååå himla gooo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Miljoner kramar fr. lilla mig och Detlef. ÄLSKAR ER!!!

2008-01-27 @ 11:56:10
URL: http://detischroeder.spaces.live.com
Postat av: Annika

Jag vill också ha sånna där! :D Jag kan faktiskt förstå din son, vem vill inte ha på sig ett par heta solbrillor? ;) Hoppas att allt är bra! Kram kram.

2008-01-27 @ 13:34:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0