Update!

Sol och bad så långt ögat kan nå... NOT!
Vi har varit i Piteå snart en vecka och ännu inte kunnat bada! Seriöst  är det sommar eller höst, jag börjar vara tveksam. Vi hade ju planerat att åka till Lycksele i veckan men det kändes inte som någon bra ide med det dåliga vädret. Istället blir det Pite Dragway i helgen och på måndag ska jag jobba två timmar och sedan är det ju Shivas mentalbeskrivning.
Efter det åker vi förhoppningsvis iväg igen och då hoppas jag verkligen att vädret vänt så att vi kan åka till Lycksele.
 Än så länge har vi hunnit med en shoppingtripp i Luleå och inhandlat ett partytält med tillköpta myggnätsväggar som vi skall ha som förtält. Vi har köpt en liten grill som vi inte hunnit använda pga vädret.  Har köpt ett par nya sandaler till mig själv, ecco vita jättehärliga. Ken har också hittat skor på rean. Sedan har jag hunnit shoppa lite kläder. Utöver shoppingen har det blivit en del fika på stan och lek i badhusparken. Även en hel del fix med Roberts båt som nu är sjösatt och klar. Igår såg vi på film I am legend i repris, har sett den en gång och då satt jag mer i luften än i soffan, den är så ryslig.
Idag kom ju förresten Marlene och Robin till Willes stora förtjusning han diggar sina kusiner. Wille trivs med husvagnslivet och sover som en klubbad säl om nätterna och busar hela dagarna. Han slår mygg och har lärt sig några nya ord: Hus, sluta med tillhörande pekfinger mygga, fjäril, säl,( vi har kikat en del på animal planet)
Shiva och Cleo trivs inte lika bra med husvagnslivet. De känner sig en smula åsidosatta. Vi har hunnit träna en hel del på gräsmattan här ute och lagt spår i skogen. Vi promenerar även en hel del men resterande tid spenderar de mycket i bilen. De har även sovit i bilen ett par nätter och trivs jättebra med det. Har ju införskaffat nya Jeppegrindar och bäddat med täcken och kuddar där bak de har det så gott. Igår när jag kom ut låg Cleo och myste på Shivans mage. Sen köpte jag en väldans fin vattenskål som rymmer 1.9 liter vatten och inte går att tippa ur vattnet på. Toppenbra, annars dricker Shiva upp allt vatten som ryms i burskålarna på två röda och sedan står de där utan vatten.
Den var lite dyrare än en burskål men det var den värd. Enda minuset som jag kan hitta är att vattnet fort blir smutsigt.
Nu ska jag gå och klubba en säl som vägrar sova och sedan ska jag ut och lägga spår i regnet.
Hade tänkt att ladda in nya bilder men datorn ville inte gå med på det så ni får hålla till godo med gamla sol och badbilder.
Kram kram från ett väldans regnigt Piteå


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Hej. Synd att det inte var badväder när ni var i Piteå. Men det blir nog bättre väder för en tur till Lycksele. Här är vädret också ostabilt och blåser som vanligt. Själv jobbar jag och jobbar. Idag är jag ledig och ska fara med Rickard till mitt jobb så att han kan skriva på anställningspapper. Sedan är det hur mycket jobb som helst för honom. Jag ska visa honom runt i Löderupsgården idag när man jobbar har man inte lika mycket tid över för det. Det är jätte kul att ha honom här. Skulle vara kul om ni också var här hos oss!!! Tja, när lilleman inte vill sova då får ni gå ut till husvagnen och sova där.

Ska bli kul att se de nya bilderna när eran dator vill det. Hoppas allt är bra med er och att solen och värmen återvänder till eran del av landet.

Miljoner kramar, älskar er!

2008-07-14 @ 09:03:42
Postat av: Jeanette

Hej. Jag längtar efter er. William var så himla go sistens i telefon när han skulle härma alla djuren på djurparken i Lycksele. Vet inte när ni kommer hem, men jag skriver i alla fall. Rickard har hur mycket jobb som helst. Dom ringer till och med från Ystad till honom när han jobbar på våran avdelning. I augusti ska han jobba nattjänst i hemtjänsten. De kör alltid ut två på deras larm. Idag började han jobba när jag slutade, så jag jobbade in min middags paus och körde hem tidigare så att Rickard kunde ta bilen till sitt skift. Han ska jobba till 21.30 ikväll och sista timmen jobbar man helt ensam och måste lämna raport till nattpersonalen. Men det ska nog gå bra. Personalen avgudar Rickard, dom tycker att han är så lugn och sansad och sprider lugn bland dom boende. Dom jobbar gärna med honom. Det är ju bra betyg för honom och jag känner mig naturligtvis stolt över honom.

Hoppas ni haft det bara bra på eran semester, när kommer ni hit?

Miljoner kramar fr. Jeanette, Detlef och Rickard. Älskar er!

2008-07-21 @ 14:04:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0