Kennelläger..check!


Visst är hon fin, Shivas tvillingsyster. Det är knappt så att jag själv ser skillnad.

Här är min lillgumma uppställd.
Min fina vackra vovve är den bästaste i hela världen. Hon gick kanon under lördagen men hon orkade inte linförigheten så länge som instruktören ville att vi skulle köra. Vi kör inte linförighet så länge i vanliga fall. Vi fick ju hålla på hur länge som helst.. De övriga momenten fick vi hjälp med och även min position som gör att Shiva hamnar ur position.
Söndagen la vi spår. Matte gick visst nog så långt i svår terräng så hon hade ingen lätt uppgift att lösa. Hon fattade inte vad hon skulle göra utan ville bara vara matte till lags men hon höll sig vid spåret runt och hittade två pinnar. Mot slutet av spåret gick hon riktigt bra men hittade inte slutapporten. Jo på väg ut till spåret promenerade vi rätt förbi en huggorm utan att varken hon eller jag upptäckte den. Efter kennellägret var slut la jag ett nytt rakt spår med apporter och en boll som slutapport med koppel istället för spårlina.  Hon gick klockrent! Jag är helt övertygad om att det kommer det är bara att hon inte riktigt fattat vad hon skall göra ännu. Sedan har vi ju bara lagt raka korta spår förra året.
Överlag har vi haft en kanonhelg!
Tusen tusen tack Åsa och Maria!!
Lilleman har dock haft en hård helg. Det började med att det blev rätt sent på fredagskväll innan vi hade husvagnen på plats på bhk. Sedan på lördagmorgon vaknade vi av att husvagnen var fylld av myggor. Lilleman ser ut som en prickigkorv. Om man frågar honom så har han aj aj nästan överallt och det är ingen överdrift. Under lördagen var han hos Madzine med familj. Han var lite ledsen när jag lämnade honom men det gick snabbt över. Det hade gått jättebra.
Tusen tusen tack gumman, du är min räddare i nöden!!
Ken var nämligen på rally i Kalix.  Enligt honom... har hans lilla tukterska aldrig släppt iväg honom tidigare. Han har lite skev verklighetsuppfattning här tycker jag..
Bill och Bull det är vi  min bättre hälft och jag.. hi hi
Nu ikväll var vi och kikade på ett par grindar till min bil men de passade givetvis inte. Typiskt.
Lilleman har varit ute och smakat på regnet det tyckte han var megaskoj.
Nu ska jag snart gå och krypa till kojs, jag är helt slut!

Här är vår lilla huligan. Han försökte klättra in genom sovrumsfönstret en natt. Han leker med min skurkäpp på balkongen och försöker febrilt få upp kakburken som är där. Helt orädd vi får stå en meter ifrån och peka och titta på honom. Söt som socker!

Vackra bästa vovve!
None
Mammas lilla hjärta! Älskar dig så mycket att jag nästan går sönder!

natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0