Nu ere sommar nu ere sol!

Riktig sommarvärme kom till sist. Med snön som låg kvar så sent kunde man inte tro att den skulle hitta hit. Igår var vi i Långträsk hela dagen och stökade. Vi har börjat tömma stugan nu men det går segt det blir nog en majbrasa av allt ihop så småningom.
Vi fick dock en riktigt härlig sommardag ute i solen. När vi var klara gick vi till badstranden och badade. Eller Shiva badade hur länge som helst.. Wille doppade fötterna men ville gärna doppa mer han bar helt vild och bara sprang ut mot vattnet. Cleo satt kvar i bilen för att undvika att bli doppad. I somras när vi var där och det var jättevarmt har hon blivit tvångsdoppad för att inte bli helt överhettad det uppskattas inte!
Igårkväll var Ken ute och svirade och jag och Wille hade mys.
Idag har jag kämpat vidare med mina rabatter som aldrig blir klara. Har planterat färdigt men har inte rensat upp alla rabatter ännu. Kanske nästa år..
Har inte heller krattat färdigt på baksidan. När ska jag hinna färdigt? Kanske imorgonbitti.
Idag har jag och Christina varit hos mamma och satt om hennes blommor. Sedan var vi ute på promenad hela familjen, vi gick ner till lekparken och gungade och åt sand: Ken och Shiva tränade. Ångrade att jag inte tog med kameran. Wille var så söt när han gungade.
Nu ikväll går tvättmaskinen för fullt och jag vill inte göra mer idag. Nu tar jag helg!
image359
Här skrattar han så att han inte kan prata. Vatten är livet!
image360
Älskade lilleplutt i solen.
Jo jag glömde säga att vi kikade på Emil ikväll. Ett avsnitt där Emil tänder eld på en massa fyrverkerier. Det tycker Wille är så läskigt att han gömmer sig under filden eller borrar in sig huvud mot min hals.

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Ja självklart är det läskigt när någon eldar. Men vatten är inte lilleman rädd för. Han är så go att jag blir snart knasig om jag inte får vara med honom och busa som en farmor ska göra, och naturligtvis skämma bort honom så att ni blir riktigt "glada" som föräldrar. Vad säger ni om det? Är jag populär nu?
Miljoner kramar från oss, Älskar er!

2008-06-03 @ 15:07:10
URL: http://detischroeder.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0