Strejken är över!

Kul att se att det är kändisar som kikar in på vår blogg trodde att det var mest okända människor.
Jag kan meddela att Nisse har gått på semester, har inte sett till honom på en vecka. Hoppas du får en underbar semester med god mat, sol och bad.
Midsommarhelgen spenderades i Piteå hos Robert och Eva. Det var lugnt och fridfullt precis som vi behövde.
På jobbet är det slutspurt inför semestern och den kommer ju faktiskt idag. JIPPIE!!!
Eller nja dum som jag är kunde jag faktiskt arbeta några veckor till, har ju så himla skoj. Vi har haft ridläger nu så då är det så himla roligt och en del uteridning vilket innebär att jag också får rida mer än vanligt.
Hoppas vi får några lägerbarn första veckorna efter semestern med. Igår kördes hästarna ut på bete så nu är det stilla lugnt på jobbet och en hel drös med glada hästar i Abborträsk.


Lilleman har fått ögoninflammation och har därför inte kunnat vara på dagis igår och idag. Det ser dock bättre ut nu, han är nog snart frisk.
Han lär sig nya ord varje dag,  Dagarna fylls med öga, näsa, mun, huvud och panna. Sen springer han runt och säger baja baja bajsa. Inte att förglömma nu och slut som också används i de flesta meningar.
Han är för go. Oftast när jag kommer hem från jobbet kommer han springande och ropar glatt vovve och kramar Shiva. Till mitt stora förtret..
Igår kom han dock och ropade Mamma! Mamma! och hoppade upp och slog armarna kring min hals. Det är kärlek det!
De berättade också på dagis att det är av yttersta vikt att William får komma ut och rastas varje dag på dagis annars är han alldeles för busig. Ken sa att det lät som att våran Wille var busigast på dagis.
Kan jag väl aldrig tro han som är så lugn..
Han är så lik Emil våran lilla son. Glad och busig  med nya hyss varje dag men aldrig elak.
För Shivas del har det varit rätt lugnt, hon löper och matte har haft så fullt upp. Vi har inte tränat mer än en gång och det var under midsommarhelgen. Hon är anmäld för MH den 14 juli och sedan ska vi anmäla oss till inlandsylet och ev någon annan tävling vi får se. Måste dock lägga väldans massa spår under semestern om vi ska kunna starta i apellen vi får helt enkelt se hur vi gör.
Nu ska jag gå och fika frukost...Vi har haft världens mysigaste morgon med mycket bus och kramar.

Sen ska jag jobba min sista dag!!!

En stor sommarkram till er alla!


Kommentarer
Postat av: nina

Hejsan!

Jag är också här och läser vad ni har för er. Hon verkar för go er Shiva och Wille är ju helt underbar, vilken glad kille!



Kram Nina

2008-06-27 @ 20:28:00
URL: http://bilboozzy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0