Utställning..check!

Då var den helgen  avslutad! Torsdagen avslutades relativt tidigt eftersom att det var skolavslutning med en lång härlig helg som följd. Torsdagkväll var vi till Emelie och grattade på födelsedagen.
GRATTIS IGEN!
Fredag firade vi nationaldagen med pompa och ståt... eller kanske inte riktigt. Familjemys var nog ordet!
Lördag var vi på stan en sväng och sedan packade vi husvagnen och drog till Piteå. Vi fick stå hos Robert. Perfekt läge med utsikt över älven. Vi grillade och surrade en bra bit in på småtimmarna. natten till söndag. Under natten vaknade jag av ett fasligt liv av fåglar utanför husvagnen. Det var ett gäng skator som tyckte att jag var bussig som serverade hundmat i skålar till dem.. Efter detta somnade jag om bara för att vakna en halvtimme senare av att jag trodde att jag försovit mig efter det var det helt omöjligt att somna om.
Klockan halv sex klev jag upp och packade mig iväg till utställningen. Trodde att jag var sen dit men jag var först av alla deltagare på plats, efter mig kom Malågänget. Stackarna startade 05:00 för att hinna till Piteå i tid.
Jag fick en smärre chock när jag parkerat bilen och fick se alla tält som var parkerade runt utställningsringarna.Allt såg så proffsigt ut. När utställningen väl började insåg jag att det hela egentligen inte var så märkvärdigt. Jag hade ju varit orolig att mitt knä inte skulle hålla, jag har en gammal fraktur på knät så efter någon kilometer när jag joggar så viker det sig. Jag tänkte ju att jag skulle springa full fart och länge. Det här var ju ingen fara alls för den delen. Vi fick springa runt ett varv och sedan springa på en diagonal och sedan ett varv runt igen och sedan ställa upp inför domaren. Hon skötte sig fint om än hon galopperade och skuttade en liten bit.
Jag ändrade inte så mycket i själva uppställningen eftersom att jag tyckte att hon stod rätt bra, kunde säkert ha ställt till henne bättre men jag tänkte att innan vi är klara med det så kommer hon bara att se obekväm ut.
Det som var lite roligt var att domaren sa till mig att det syntes att vi tränat inför uppställningen och att jag bara skulle fortsätta som vi gjorde. På kommentarer satte hon ju faktiskt in välvisad. Det är ju lite kul med tanke på att vi knappt tränat alls och inte hade en aning om vad vi pysslade med vi bara följde med strömmen.
Slutkontentan blev en 2:a och ett blått band.
Jag är jättenöjd och glad att jag åkte. Nu vet jag ju hur det går till inför nästa utställning där kraven på visningen kanske är högre. På frågan är detta min grej så är svaret fortfarande nej. Hade det varit det hade jag valt en annan ras för en uställningsschäfer vill jag inte ha. Jag har hela dagen på film som jag sett ett antal gånger men tyvärr inga bilder.

Efter denna dag var jag hyfsat slutkörd..
Dessutom var lilleman en liten huligan på bortaplan, vildare barn får man leta efter.
Vi han dock leka en hel del med kusiner och farbröder och även besöka en rolig lekpark.¨
Lillen sov så gott i husvagnen, campinglivet är nog för oss.
Samma dag som utställningen hittade jag ett sår på Shivas svans. Hon hade jätteont.Idag har jag varit till veterinären och hon åkte på en antibiotika kur och salva att smörja. Diagnos- Fukteksem.
 Dessutom dagen till ära började hon löpa. Nackdelen- Att det är kennelläger i helgen så jag vet inte om vi kan vara med- Fördelen- Att hon inte löper till det stundande mentaltestet.

Antar att man inte kan äta kakan och ha den kvar.

Idag har lilleman varit hemma från dagis för andra dagen. Han har haft hög feber men nu börjar det släppa. Nu är han sitt vanliga surriga jag igen.
Igår låg han hela dagen fick inte släpa ner honom en sekund. Vi såg Emil och drack saft hela dagen.
 Nu skall jag fara och jobba igen!
Lägger upp några bilder från Williams examensfirande!


Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0