Tävlingspremiär. check!

Nu är tävlingspremiären avslutad.
Dagen började med strålande sol och faktiskt lite pirr i magen.
Jag och Shiva gick en skogspromenad och laddade inför dagen. Tävlingen började med  en platsliggning. Hon låg hela platsliggningen men var lite orolig så hon fick inte tio poäng. Linförigheten kunde ha varit bättre, den var fläckvis väldigt bra men stundvis ganska dålig. Resten skötte hon fint. Apporten tog hon inte på första kommenderingen men jag fick kommendera om och fick då en åtta. Fokus låg på mig och inte sin omgivning vilket var det som jag hade hoppats på.
Slutkontentan blev ett godkänt resultat på hennes allra första tävling.
Maxpoäng: 200
1:a pris 160
Shivan slutade på 168.5 och en andra placering. Det skiljde 1 poäng mellan henne och det segrande ekipaget.
Jo jag är fruktansvärt stolt över min lilla hund. Glädjetårarna var så nära!
Nej hon är inte till salu idag och inte någon annan dag heller. Jag har ju sagt att jag har världens bästa vovve!
image353
image352
image355
Lillen tyckte synd om Shiva som har varit så otroligt trött ikväll att han har bäddat om henne. Han hämtade glatt sin snuttefilt och sedan en nalle. Det räckte dock inte med en nalle. Han tyckte att hon skulle ha fler och det fick hon. Hon fick till och med låna favoritnallen, fast inte så länge...
Lilleman har som vanligt kört hårt med familjen med sina påhitt. Idag har han diskat precis som alla andra dagar men idag med mera vatten. Tror ni att köket är torrt?
Han har även gett mamma en morsdagspresent min allra första. Det värmde i mammahjärtat när jag fick se koppen som han målat alldeles själv.
image354
Vi har även hunnit med att vara och hälsa på mamma och leverera en blombukett och kort på morsdag.

Nu ska ta igen mig på soffan ett slag misstänker att jag strax kommer att snarka gott.
Fler bilder hittar du på:
www.williamlundqvist.spaces.live.com

Kram kram från världens lyckligaste mamma, matte ja ja sambo med..puss!

Kommentarer
Postat av: Henrik Lindmark

ge mig tips på någon bra film jag kan se :)

2008-05-25 @ 20:21:21
URL: http://livetsomhenke.blogg.se/
Postat av: sara

söta bilder :D

2008-05-25 @ 20:33:45
URL: http://sjlo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0