Hur mycket ska en människa bära?

Hur mycket som  helst tydligen!!
Nu är måttet rågat, nu räcker det.
Låt min mamma vara ifred.
 Låt henne få uppleva resten av sitt liv utan smärta och utan oro. Ta mig istället!
Jag känner mig så maktlös och tom!
Min mamma har varit allvarligt sjuk sedan jag var 8 år. Hon har haft diabetes sedan hon var 12 år gammal och är född 1942. På grund av sin diabetes har hon drabbats av otaliga sjukdomsfall. Hur många gånger hon är opererad kan jag inte räkna men om jag räknar lågt så skulle jag säga ett trettiotal operationer. Sist ut efter amputationen och två byten av kroppspulsådern var en ny höft. Ikväll när jag kom från jobbet hade hennes höft hoppat ur led. Ont? Morfin pumpades in som vatten i min stackars tappra mamma.
Nu sover hon, höften är tillbakalagd  i sunderbyn.
Det känns som att jag bringar otur till de som jag håller kärast.
Var är pausknappen? Jag behöver en.
Jag vill känna ro i kroppen igen. Jag vill inte vara orolig mer.
257322-143

Tur att jag har min prins!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0