Ett mjölkpaket kvar

Till mål, aldrig hade jag kunnat tro att det skulle vara så lätt då har jag ju gjort det för länge sen. 9 kg avklarade, ett kvar. Sen gäller det ju att hålla det men det är ju en annan femma.
Helgen har varit händelserik och rolig men också jobbig, känner mig nästan bakis idag.
Fredag stökade vi på ute i trädgården. Har gjort om bänkarna vid altanen och garaget. Nu fattas bara markduk och täckbark. Ken har lagt ny kantsten vid garaget och jag vid altanen. Nu har jag bara kvar att spada om mitt jordgubbsland och bygga en ram till min vinbärsbuske. Sen måste jag få fart på Ken så att det blir något altanbygge. Känner jag honom rätt kommer inget att hända förrän jag börjar gräva eller ta bort plattor då ska ni få se på räserKen hi hi.
Stackars Ken han har det inte lätt, jag har så många projekt som han blir indragen i. Nåja jag får väl muta honom.
Efter trädgårdsarbetet var vi till Jeanette och grillade. Det var så mumsigt och barnen hade jätteroligt. Det blev en sen kväll för dem.

Shivan myser på sin favoritplats, balkongen. Svalt och skönt och så kan man kika på alla joggare.

Dagen efter var jag på världens roligaste  hundkurs hela dagen, start 08:00-16:00. Full dag men sååå roligt!
Shivan fick en trasig trampdyna efter halvdag. Hon gasade så mycket vid apporteringen och planen är ju asfalt och det var kvar grus så jag tror att det var det som gjorde det. Plåstrade om och bandagerade upp henne så var hon som ny.
Fick en massa tips på framförgående och apportering som jag använder mig av för fullt. Vi ska ju tävla apell i Malå på söndag. Pirr pirr. Det kommer att gå åt pipsvängen men jag måste ju komma igång. Då vet jag ju hur mycket träning jag måste lägga ner för nästa gång jag kan tävla apell är inte förrän i augusti och det blir lite länge.
Sen har jag tävling i Norsjö den 11/6 tvåan. Sen 6/6 Piteå exteriörbeskrivning och förhoppningsvis 11/9 mentaltest Piteå. Vi får se om vi ryms har inte hört något.
Mycket blir det. Jag vill ju avla på gumman och då måste hon ju meriteras kan ju inte vänta med att sätta valpar i henne tills hon blir för gammal.

Nåja kvällen var det grillning hos Angelica med familj, superroligt och William hade så roligt med Tyria ( Tyra). Supergod mat och jättetrevligt sällskap. Blev också en sen kväll för barnen. Vi har vänt på dygnet lite, idag vaknade vi halv nio, inte klokt. Vi brukar stiga upp halv sju.  Blev lite bråttom till dagis.
Igår söndag fortsatte trädgårdsarbetet och sedan åkte vi till Rismyrheden. Där bjöds vi också på god mat och till och med en temla. Oj oj vilken helg.
Fler sådana tack.

Mormor var här och firades.
Idag ska jag städa mitt hus det ser förskräckligt ut, har inte riktigt hunnit med i helgen. Idag har jag inga ursäkter.
Fast först lite kaffe med bus. Albin är ju så go. Världens snällaste vackraste barn. Tänk vad jag har det bra.
Han får aldrig bli stor nu drar jag handbromsen, på de båda, Wille får inte heller växa mer, mammas snälla hjälpreda. Standardfrasen är, självklart mamma ska jag hjälpa dig jag är ju din hjälpreda!

Nåja nu ska jag vidare.
Ha det så gott!

Kommentarer
Postat av: Ewa

Att läsa dina blogginlägg gör en glad i själ och hjärta =) Hoppas ni har det bra, hälsa familjen!

2010-05-24 @ 11:38:16
Postat av: Anna

Tack Ewa vad kul att höra. Vi har det bara bra, de hälsar tillbaka. Hoppas allt är bättre nu för er!

Kram kram

2010-05-24 @ 13:46:20
Postat av: Åsa

Jag är inte alls lika säker på att det kommer att gå åt pipsvängen på söndag. Och om det nu gör det är ja lika stolt över er ändå! Lix! Hör av dig om tiderna för jag ska vara på plats och stötta allt jag kan! Kram till dej å de dina :)

2010-05-24 @ 17:08:49
URL: http://www.dianastigens.se
Postat av: Anna

Åsa

Det är tur att någon tänker positivt i det här gänget. Jag har försökt intala mig att det är en träningstävling bara en avstämning för då kanske jag inte blir så besviken om det går åt pipan. Du är så himla snäll klart att jag hör av mig så fort jag vet.

Oj oj vad man utsätter sig för en massa tokigheter måste nog snart börja om att röka.

2010-05-24 @ 19:12:41
Postat av: Jeanette

Tänk positivt, Anna! Du kan nog lita på Shiva.

Ses väl i helgen? Kram, älskar er!!!

2010-05-28 @ 08:24:06
Postat av: Jeanette

Hej, nu skriver jag! Har varit och fiskat i Byske älv. Rickard fick en gädda som blev kattmat. Men då blev dom lyckliga i alla fall. Vad gör ni? Och vad ska ni göra i helgen? Kram, älskar er!!!

2010-06-11 @ 15:39:49
Postat av: liindblaads

jag kör hiss och diss i blogge igen!

denna gånge handlar det om damer med skäggväxt vad tycker du om detta ?

2010-06-11 @ 16:02:38
URL: http://liindblaads.blogg.se/
Postat av: lucke

Tjabba! Vad väljer du? Bollglass eller mjukglass? :)

2010-06-11 @ 16:41:34
URL: http://modegrabben.blogg.se/
Postat av: Jeanette

jag läser

2010-06-17 @ 08:02:36
Postat av: Jeanette

Skäms att jag inte varit till er, men jag tror jag är mer på jobbet än hemma nu en tid framöver. Jobbar hela midsommarhelgen också. Hur är det med er? Jobbar Ken fortfarande så mycket?

Kramis, älskar er!!!

2010-06-22 @ 21:50:30
Postat av: Jeanette

Godmorgon! Hur har ni det, saknar att läsa på bloggen.

Kram, älskar er!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2010-07-20 @ 08:26:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0