Valpar planeras genom Dianastigens kennel.

Korad LP1 Dianastigens NC Shivas Regal

2007-02-07

e.Divagårdens Cliff

u. Korad Dianastigens U´nikki

Mer information om kenneln hittar du på:

http://www.dianastigens.se/


Är nu parad med

Polarmarkens Lido
2008-07-26
e. Hasseman's Zeth
u. Jebas Nova
Hd: B
Ed: ua
Rygg: ua
MH
Godkänt L- test Polisen.
Godkänt arbets- och miljöprov.

Mer information hittar du här:
http://www.hundklubben.com/polissm/polishunden.htm

Lido är Lämplighetstestad hos polisen med godkända resultat. Han har även godkänt arbets- och miljöprov och åkte iväg på provtjänstgöring som gick bra. Familjen som äger Lido saknade honom då så mycket att de klarade inte av att sälja honom till polisen utan tog hem honom igen. Lido har en helbror Lazer som är friröntgad, även rygg och är kontrakterad till polisen och arbetar som polishund.
Jag har haft förmånen att lära känna Lido lite bättre då jag haft honom hos mig en par dagar under parningen. Lido stal mitt hjärta. Han är en väldigt samarbetsvillig och arbetsglad hund som inte tröttnar i första taget om du inte ber honom. Han arbetar så länge som det krävs och lite till men ber du honom avsluta arbetet går det också bra då är han genast lugn och harmonisk igen. Han har ett bra föremålsintresse, skärpa och jaktlust och väldigt bra nervkonstitution. Lido känns som en väldigt trygg hund utan att vara tråkig. Han är helt trygg i olika miljöer och med olika förare. Han anpassade sig direkt till vår livade barnfamilj och hjälpte till att passa barnen.
Ska bli så spännande att följa honom i framtiden och förhoppningsvis se honom ute på tävlingsbanorna.



 

Tyvärr gör inte bilderna denna vackra hund rättvisa. Inte det lättaste att fota en svart hund.

 

Information om Shiva

En väldigt social arbetsglad välbalanserad hund som fungerar bra såväl i familjelivet som på tävlingsbanan och i spårskogen.

Innan jag skaffade Shiva hade jag en storpudel som jag fortfarande äger men hon lever nu det goda livet hos svärfar i Norge. Shiva är således min första schäfer och jag kan lugnt säga att hon inte blir min sista.  Underbarare hund har jag aldrig mött eller tränat. Jag önskar att alla fick chansen till en så underbar vän. Hon följer mig vart jag än ska om hon inte är med våra barn. Barnen det är Shivas barn, hon passar dem som de vore hennes egna.

Vi lever ett aktivt liv med skidåkning, spark och ridturer, träning och tävling och allt annat som gör livet värt att leva och det passar denna dam utmärkt. Hon älskar att arbeta och tycker aldrig att det är nog utan att på det viset vara överivrig. Hon är en lugn och harmonisk familjehund tills hon kommer ut på träningsbanan eller skogen då visar hon sin arbetslust, föremålsintresse och jaktlust. Hon är välbalanserad med bra nervkonstitution och är väldigt social.

Shiva och jag har tränat och tävlat i ett långsamt tempo. När jag fick Shiva var min äldste son William 6 månader och sedan har jag 2009 fått ytterligare en son Albin. Sedan var min sambo med om en vägarbetsolycka i september 2007 vilket gjorde att vi fått dra ner på tempot. Det är inte alltid lätt att balansera familjelivet med mitt hundintresse.

Hittills har vi åstadkommit;

uppflytt till lägre spår som vi planerar att debutera nästa säsong.

LP1 och är korad med 423 poäng se utförligare på skk.se

Hon har HD B och ED ua.

 

 


Kommentarer
Postat av: Anna Lindqvist

Lycka till!!! Ni får säkert jäyye fina valpar!

2010-11-17 @ 21:19:21
URL: http://anjutkasfotos.blogspot.com/
Postat av: Angelica & Arvid

Vi önskar MosterShivan allt lycka till!! Vi ska övervaka detta noggrant :P

2010-11-17 @ 21:49:29
Postat av: Anna

Tack söta ni!

2010-11-17 @ 22:15:04
Postat av: Åsa

Blir kul att dela mormorskapet me dej Anna <3 Håller tummarna att det blir valpar nu bara! Hemsidesadressen är: www.dianastigens.se :) lättare att komma ihåg! Nu ska den bara uppdateras åxå!



Kram från mej me flock



2010-12-03 @ 13:08:34
URL: http://www.dianastigens.se
Postat av: Anna

Så nu har jag ändrat och lagt till den nya adressen. Är så glad att du är min kennelmamma, utan dig hade vi inte kommit dit vi är idag!

Kram kram

2010-12-05 @ 00:36:40
Postat av: Grinders.se

Hej – Vi söker just nu fler bloggare som vill tjäna extrapengar på sin blogg genom att sälja sponsrade inlägg och annonsplats till företag som vi samarbetar med. Är du intresserad kan du läsa om hur detta fungerar här: http://www.grinders.se/page/about

Med vänlig hälsning

/Grinders.se

2010-12-18 @ 05:04:35
URL: http://www.grinders.se/
Postat av: Åsa

Tack för dom orden, dom värmer <3 Jag är glad att du köpte valp av mej å ingen annan. Shivan kunde inte hamnat hos en underbarare familj! Nu håller vi tummarna för "barnbarn". Stort grattis till dej på din födelsedag! Kram Å m. flock

2010-12-18 @ 10:18:58
URL: http://www.dianastigens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0